Home ZanimljivostiFit Svet Hrana za detoksikaciju – možete li postići detoksikaciju pomoću ishrane

Hrana za detoksikaciju – možete li postići detoksikaciju pomoću ishrane

by Redakcija

Često postoje trendovi dijete ili planovi ishrane koji se hvale zbog svojih prednosti detoksikacije ili čišćenja tela. Međutim, mnoge od tih tvrdnji nisu utemeljene na naučnim istraživanjima i čak mogu biti štetne. Presek nekih studija iz 2017. godine kaže da dijeta sa sokovima i detoksikacija mogu uzrokovati početni gubitak težine zbog niskog unosa kalorija, ali da imaju tendenciju da dovedu do debljanja nakon što osoba nastavi sa normalnom ishranom.

Iako koncept detoksikacije ili čišćenja nije nezdrav, rezultati koji tvrde da su mogući često budu pogrešni. Osim toga sprovođenje detoksikacijskih dijeta ili ubrzanih dijeta za postizanje gubitka težine može dovesti do dobijanja dodatne telesne težine.

Mnogo različitih vrsta hrane doprinose vašem zdravlju.

  • Hrana sa antioksidansima

Antioksidansi su supstance koje mogu da zaštite stanice u vašem telu od oštećenja slobodnim radikalima do kojih može doći usled izlaganja određenih hemikalijama, pušenja, zagađenja, zračenja i kao nusproizvod normalnog metabolizma. Dijetetski antioksidansi, uključuju selen, vitamin A i srodne karotenoide, vitamine C i E, plus razne fitohemikalije kao što su likopen, lutein i kvercetin.

Prirodni izvori antioksidanasa su izvrstan izbor protiv upalnih svojstava. Mnoga istraživanja su potvrdila njihovu uspešnost u ovom području, a sve se više preporučuju umesto medicinskih formula zbog nedostatka negativnih nuspojava.

  • Hrana sa prebioticima

Prebiotici su nesvarljivi sastojci hrane koji se često dodaju raznovrsnoj hrani. Veruje se da ovi sastojci podstiču rast korisnih crevnih bakterija – čime poboljšavaju zdravlje probavnog sistema i potencijalno pružaju druge zdravstvene prednosti.

Istraživanja koja su u toku su pokazala da prebiotici mogu pružiti zdravstvene dobiti opštoj populaciji. Te prednosti uključuju poboljšanu apsorbciju kalcijuma, smanjenje rizika od alergija, poboljšanu odbranu imunog sistema i druge pozitivne efekte na metabolizam.

  • Hrana sa vlaknima

Vlakna su poznata po svojoj ulozi u varenju, ali to nije jedina dobrobit za zdravlje. Dijetalna vlakna podstiču nekoliko dodatnih zdravstvenih benefita, uključujući bolju kontrolu holesterola i šećera u krvi i smanjenju rizika od dijabetesa ili bolesti srca. Vlakna takođe pomažu u mršavljenju, sprečavaju preveliki apetit, pa čak smanjuju rizik od raka.

  • Hrana koja je zdrava za srce

Hrana koja je dobra za vaše srce može pomoći vašem telu u detoksikaciji snižavanjem nivoa lošeg holesterola. Visoki nivoi lipoproteina niske gustoće LDL holesterola mogu uzrokovati stvaranje ugrušaka u vašim arterijama.

Zauzvrat to može dovesti do niza ozbiljnih stanja, kao što su koronarna arterijska bolest i periferna arterijska bolest, između ostalih. Ove bolesti su vodeći uzroci srčanog i moždanog udara.

 

  • Namirnice koji hidriraju

Hidratacija je neverovatno važna za naše telo. Uzimanjem dovoljnih količina vode ključno je za sve zdravstvene procese, uključujući i napore detoksikacije. Takođe je važno pratiti unos soli.

Višak natrijuma ( iznad preporučenog maksimuma od 2300 miligrama dnevno) može imati negativan uticaj na vaše zdravlje. Osim toga, hrana sa visokim procentom natrijuma je često nezdrava.

 

Može se doći do zaključka da detoks dijeta je nepotrebna jer je telo neverovatan hemijski sklop i može samo sprovesti proces detoksikacije. Međutim, postoje hranljive namirnice koje vam mogu pomoći da ponovno postavite svoj plan ishrane. Umesto da ciljate kratkoročno, razmislite o tome kako da uključite ove namirnice u izbalansiran plan ishrane koji se može održati dugoročno, kako bi vaše telo bolje funkcionisalo. Evo šta trebate znati o hrani za detoksikaciju.

 

Ukolikovam je potrebna stručna pomoć ili savet o dijetetskim proizvodima, njihovoj primeni, ukoliko želite da nabacite mišićnu masu, sagorite masti ili poboljšate imunitet, slobodno se obratite stručnom timu Spartan Shop-a ili dodjite lično na adresi 17. Oktobra broj 17. 

Prednosti i mane vegetarijanske ishrane

Powerlifting ili Bodybuidling – Šta je bolje za vas

Slične vesti

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!