U toku je drugi krug raspodele mesta po srednjim školama, a đaci se upisuju na osnovu liste želja i ukupno ostvarenih bodova. Podsećamo, uspeh tokom školovanja maksimalno donosi 60 bodova, dok je 40 poena najviše što je bilo moguće dobiti na završnom ispitu. Ispit se sastojao iz testova maternjeg jezika, matematike i predmeta po izboru – od sva tri predmeta, računat je prosečan broj bodova na završnom ispitu koji, uz bodove na osnovu školskog uspeha, daje konačan broj poena za svakog malog maturanta posebno.
Kada je reč o rezultatima na nivou čitavih škola, među gradskim u Smederevu, najbolje po oba parametra (završni ispit i ukupni uspeh) ima „Dr Jovan Cvijić“. „Cvijićevci“ su, na završnom ispitu, od maksimalnih 40, ostvarili prosečan broj bodova 24,43, a kada se tome doda uspeh u ranijim razredima, mali maturant te škole u proseku, ukupno ima 75,23 od 100 maksimalnih bodova.
Na drugom mestu su „Dositejevci“ – završni ispit 23,14, ukupna prosečna ocena 70,01. Slede đaci O.Š. „Branislav Nušić“ sa 22,89 na završnom i ukupnom ocenom 69,92. Učenici škole „Dimitrije Davidović“ u proseku su, na tri testa završnog ispita dobili po 22,01 boda, dok im je prosečna ukupna ocena 69,23.
Za nijansu uspešniji od njih na testovima sa 22,12, ali sa manjom ukupnom ocenom od 67,13 su đaci škole „Branko Radičević“. Mali maturanti O.Š. „Svetitelj Sava“ ostvarili su 21,29 poena (ukupno 63,45), a na poslednjem mestu je škola „Jovan Jovanović Zmaj“ sa drastično manjim rezultatima 18,24 i ukupnom ocenom 60,09.
I to je ono što već godinama unazad zabrinjava, ali – očigledno nema reakcije. Kakva god da je problematika u pitanju, nezvanično, često se škola predstavlja u kontekstu „specifičnog sastava đaka“ do sada je moralo da se reaguje. Jer, isključivo na osnovu tih bodova đaci se upisuju u srednje škole, a to znači da su „Zmajevci“ u startu u mnogo lošijoj poziciji u odnosu na druge vršnjake.
U seoskim školama – prilično šarenoliko. Od Vodnja koji ima čak ubedljivo najbolji rezultat na nivou čitavog grada sa 28,21 na završnom ispitu i ukupnom prosečnom ocenom od 73,73 (ali je prethodni uspeh đaka nesrazmerno mali za tako dobre rezultate na završnom ispitu i iznosi 45,5 od 60), pa do škole u Lugavčini gde je zaista ubedljivo najlošiji rezultat – svega 16,59 je prosek završnog ispita (ukupna ocena 60,58). U Lipama je osvojeno 19,11 bodova u proseku (ukupna prosečna ocena 62,06). Ispod 20 poena proseka imaju i radinačka škola (19,41 završni, ukupna ocena 65,29), „Heroj Srba“ Osipaonica (završni 19,68, ukupna prosečna 66,30) i „Sava Kovačević“ Mihajlovac (19,85 završni, ukupna ocena 64,68).
Što se boljih rezultata tiče, posle škole „Vožd Karađorđe“ iz Vodnja, slede: „Svetitelj Sava Drugovac“ (25,40 završni, 72,46 ukupna ocena), „Heroj Sveta Mladenović“ Saraorci (24,39 završni ispit, ukupna ocena 71,13). Manje više ujednačene rezultate na završnom ispitu imaju „Ivo Lola Ribar“ Skobalj (22, 88), „Dositej Obradović“ Vranovo (22,78) i „Ilija Milosavljević Kolarac“ (22,56), ali se ukupne ocene razlikuju. U Vranovu je prosek 70,96, u Kolarima 69,62, a Skobalju 66,52.
Svi rezultati javno su dostupni na portalu Moja srednja škola, u sekciji „Osnovne škole“
4 comments
Neophodna je bolja kontrola po seoskim skolama zbog masovnog prepisivanja na maturskom ispitu
Da, Zmajevci su već šest godina na novoj lokaciji, a mreža škole se nije izmenila i nova uradila. Tako da „dobri đaci“ koji žive preko puta Zmaj Jovine odlaze u Cvijićevu. U osmom razredu ove škole ima svega 56 učenika, od kojih je 15 % odličnih đaka, možda slično toliko vrlo dobrih, a 70% su ta specifična struktura od koje očekujete bolje rezultate? Škola je tek sada ušla u projekat CIP centra, koji je u suštini mlaćenje prazne slame, sve dok se ne uradi teritorijalna mreža škole. Godinama se radila negativna kampanja škole kao „Romske“ i u kojoj se ništa ne radi od strane jedne druge gradske škole i mogli bi tu da se pišu elaborati. Činjenica je da kad se promeni struktura dece, promeniće se i status ovih rezultata, a neće jer skorojevići su nam zaposeli grad.
У Змајевој школи раде дивни, вредни наставници. Унутрашњост школе је прелепа, град је у њу доста уложио, енергична директорка је школу „утегла“. Штета што се не поштује територијална припадност. Цвијићева јој годинама уназад буквално отима децу и нико не реагује. Уписују по два одељења, а Цвијићевој се дозволило ширење до 6 одељења по разреду науштрб Змајеве. Једни те исти наставници често раде у више школа, те неће бити да су у једној добри, а у другој лоши. Структура деце је пресудна.
Pogledaj posle ucinke DD-ovaca i ostalih u tezim srednjim skolama naspram ostalih. Vukovci iz Cvijiceve se srozaju na 3.5 i slicno