Home ZanimljivostiZdravlje Kako izgleda dijeta bez ugljenih hidrata

Kako izgleda dijeta bez ugljenih hidrata

redakcija

Sigurno ste čuli da je nekome uz vašeg okruženja dijeta bez ugljenih hidrata pomogla da smanji telesnu težinu.

Da li ste i vi poželeli da svoju ishranu bazirate na proteinima i mastima i izbacite, odnosno smanjite unos ugljenih hidrata?

Ukoliko imate pozitivan odgovor na ovo pitanje, potrebno je da se dobro informišete o dijeti bez ugljenih hidrata, upoznate sa namirnicama koje treba da izbegavate, kao i sa onim koje možete uključiti u svakodnenu ishranu.

Nastavite da čitate naš tekst i saznajte šta su ugljeni hidrati, kao i korisne savete za dijetu bez ugljenih hidrata!

Šta su ugljeni hidrati?

Da bismo se upoznali sa dijetom bez ugljenih hidrata, preduslov je da damo odgovor na pitanje – šta su ugljeni hidrati.

Ugljeni hidrati predstavljaju makronutrijente koji naš organizam koristi kao izvor energije. Mogu se podeliti na proste i složene ugljene hidrate. Razlika između složenih i prostih šećera najbolje se uočava kroz različito vreme varenja jedne i druge vrste ugljenih hidrata.

Našem organizmu potrebno je znatno manje vremena da svari proste šećere, te nas oni ne drže dugo sitim, a osim toga izazivaju nagli skok šećera u krvi. Sa druge strane, složeni ugljeni hidrati duže se vare i pri njihovoj konzumaciji nema naglog porasta šećera u krvi.

Mnogi ljudi teže vare ugljene hidrate, intolerantni su na glukozu ili iz drugih razloga dobili su savet stručnjaka da smanje unos namirnica bogatih ugljenim hidratima.

Namirnice bogate ugljenim hidratima

Koje namirnice ne treba da se nađu na vašem meniju?

Pre svega, slatkiši, grickalice i gazirana pića – nešto što redovno unosimo u organizam. Ove namirnice sadrže proste šećere, a osim toga nemaju nikakve nutrijente potrebne našem organizmu.

Izuzev toga, u dijetama bvez ugljenih hidrata izbegavaju se krompir, grašak, pasulj kukuruz, kao i sve vrste žitarica. Voće koje bi trebalo da izbegavate su banane, ananas, jabuke, šljive, grožđe, itd.

Namirnice sa malo ugljenih hidrata koje možete uključiti u ishranu

Dolazimo do glavnog pitanja – koje su to namirnice koje treba da uključite u vašu ishranu i tako kreirate nutritivno bogate i ukusne obroke sa malo ugljenih hidrata.

Pre svega, u dijetama bez ugljenih hidrata dopušteno je da konzumirate sve vrste mesa, s obzriom na to da je ono bogato proteinima i mastima i ne sadrži proste i složene šećere.

U vaše obroke uključite piletinu, junetinu, ćuretinu ili svinjetinu pripremljenu na različite načine – onako kako najviše volite.

Naravno, najzdravija opcija jeste grilovanje i pečenje mesa.

Izuzev mesa, životnjski proizvodi poput jaja sjajan su izbor za dijete bez ugljenih hidrata. Ukoliko ste ljubitelji mlečnih proizvoda, treba da znate da oni sadrže laktozu – mlečni šećer, te se izbegavaju u dijetama ovog tipa. Ipak, uvek možete konzumirati mleko i jogurt bez laktoze, kao i biljna mleka i određene vrste mlečnih proizvoda sa manjim sadržajem ugljenih hidrata.

Osim navedenih namirnica, na vašem tanjiru treba da se nađe povrće – s obzirom na to da je veoma zdrava hrana i vašem organizmu donosi vitamine i minerale. Za užinu možete odabrati voće sa manjim sadržajem šećera.

Voće sa malo ugljenih hidrata

Iako je najveći deo voćki bogat ugljenim hidratima, kako prostim, tako i složenim, određene namirnice iz ove grupe sadrže malo ugljenih hidrata, što nikada ne biste rekli po njihovom ukusu. Voće koje sadrži malo ugljenih hidrata možete jesti gotovo svakodnevno kao užinu ili deo drugog obroka.

Za dijetu bez ugljenih hidrata birajte:

  • Lubenice
  • Dinje
  • Breskve
  • Jagode
  • Avokado

Povrće sa malo ugljenih hidrata

Povrće treba da bude deo naše ishrane svakodnevno i možete ga uključiti u gotovo svaki obrok. Iako mnogi od nas preferiraju povrće bogato skrobom poput krompira i graška, ishrana bez ugljenih hidrata zahteva da ih izbacimo iz obroka.

Ne brinite, altrernativa postoji!

Povrće koje je izuzetno zdrava hrana, bogata nutrijentima, a ujedno sadrži malo ugljenih hidrata je:

  • Brokoli
  • Prokelj
  • Kelj
  • Spanać
  • Blitva
  • Zelena salata
  • Paprika
  • Krastavac
  • Paradajz

Izbora je mnogo, zar ne?

Sa ovim povrćem možete kreirati na desetine ukusnih jela i uživati u nutritivno bogatim i ukusnim obrocima.

 

Pažljivo planirajte obroke – primer obroka bez ugljenih hidrata

Kada smo se upoznali sa nekim od namirnica sa malo ugljenih hidrata, vreme je da vam damo nekoliko primera obroka koje možete konzumirati svakodnevno tokom dijete bez ugljenih hidrata. Dobra vest je da vaš izbor nije sužen i da ne morate da se lišavate ukusnih obroka.

U nastavku pogledajte primere obroka za dva dana, a predlažemo vam da budete kreativni i kombinujete namirnice onako kako vam najviše odgovara, te napravite plan za 7 i više dana.

Prvi dan:

  • Doručak: Pržena jaja i slanina sa šoljom jogurta bez laktoze
  • Ručak: Grilovana ćuretina i pire od spanaća
  • Večera: Grilovano pileće belo meso sa paprikom, prokeljom i brokolijem

Drugi dan:

  • Doručak: Kuvana jaja, nekoliko parčića avokada, sveža paprika, paradajz i krastavac
  • Ručak: Pečen svinjski vrat i salata sa baby spanaćem, naseckanim orasima i malo kozjeg sira
  • Večera: Lagana salata sa grilovanom piletinom, svežom paprikom, krastavcem i zelenom salatom

Nadamo se da vam je naš tekst bio interesantan i koristan!

1 komentara
0

Slične vesti

1 komentara

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!