Home ZanimljivostiTehnologija 7 načina da motivišete ljude da upamte vaš brend

7 načina da motivišete ljude da upamte vaš brend

redakcija

Brendiranje je dug proces koji zahteva sistematičan pristup. Međutim, ljudi često ne shvataju u potpunosti ili na pravi način njegovu važnost, zbog toga što ne daje trenutne rezultate u vidu ogromne zarade ili nekog drugog instant ostvarenog poslovnog cilja.

Ipak, dugoročno gledano, brendiranje je proces koji jača poziciju vaše firme na tržištu, stvarajući imidž pouzdane kompanije kojoj kupci veruju. Upravo zahvaljujući konstantnom trudu i vremenu posvećenom izgradnji brenda, potrošači će, kada požele da kupe neku robu ili im zatreba neka usluga, setiti vas i vaše firme.

Evo sedam načina, kako da izgradite vlastiti brend i da ga ljudi zapamte.

#1 Poklonite promotivne proizvode

Promotivni pokloni stalnim, ali i potencijalnim kupcima pomoći će da se ime vašeg brenda dugo zadrži u njihovim glavama. Na taj način će se potrošač kad mu bude bilo potrebno vratiti na vašu web lokaciju ili doći u prodavnicu da kupi baš vaš proizvod.

Primera radi, promotivni poklon može biti šolja sa nazivom vašeg preduzeća. Zamislite da vaš klijent radi u kancelariji i da se njegova šolja za kafu ili čaj osam sati nalazi na stolu ispred njega. Ne samo da će klijenta stalno “podsećati” na vaš brend, već će i ostalim ljudima koji rade sa njim stalno biti pred očima.

Ako želite da vaš brend vide ljudi napolju, onda bi kišobrani sa odštampanim logom ili suncobrani (zavisno od vremena), bili odlično rešenje. Ovakvi brendirani pokloni lako mogu upasti u oči velikom broju ljudi. Štaviše površina na kojoj će se naći naziv i logo vaše firme će biti veća, pa samim tim i natpis na njima može biti veći i lakše uočljiv.

Ljudi možda neće pridavati previše pažnje logotipu, ali budite sigurni da će im ostati u podsvesti, sve do trenutka do kad im vaši porizvodi ili usluge ne budu bile potrebne. A tada će potražiti vas.

#2 Iskažite pozitivnu emociju

Ljudi vole pozitivne emocije. Uspešni brendovi znaju kako da ih daju potencijalnim kupcima pre konkurencije. Pokažite kako vaš proizvod pozitivno utiče na svakodnevni život ljudi i potrošači će se jednostavno zaljubiti u njega.

Zapamtite, ljudi sebe uvek smatraju racionalnim bićima. Većina ljudi kupuje jer želi da zadovolji neke potrebe ili emocije. Niko ne kupuje i troši novac da bi samo kupio neku stvar, već da mu ona olakša svakodnevni život ili ga učini srećnijim. Tako da, dajte ljudima novu dozu dopamina – hormona sreće.

#3 Približite se potrošačima pomoću društvenih medija

Investirajte u društvene mreže. Za to postoji nekoliko razloga. Prvo, tu se nalazi neverovatno veliki broj potencijalnih kupaca. Na primer, samo Instagram dnevno poseti preko petsto miliona ljudi. Na taj način možete kreirati sopstvenu bazu pretplatnika, koji će stalno pratiti vaše akcije, ponude i druge aktivnosti.

Drugo, društvene mreže prestavljaju jedan od najboljih načina da korisnicima vaših usluga ili proizvoda ponudite emociju i pozitivno raspoloženje kroz multimedijalni sadržaj. Zato ako još uvek ne koristite društvene mreže u svrhu brendiranja uradite to što je pre moguće.

Osim toga, društveni mediji pomažu da se približite ciljanoj publici. Na ovaj način svojim klijentima možete pokazati da iza kompanije koju predstavljate stoje pravi ljudi kojima se može verovati. Predstavite zaposlene i pokažite “uživo” kako vi to radite u vašoj kompaniji. Ovakva strategija brendiranja pomaže i u stvaranju lojalnosti kupaca i pozitivnog imidža kod istih.

#4 Pokažite potrošačima da imate neke zajedničke ciljeve

Povežite se vašom publikom i pokažite im da su vam neki od ciljeva zajednički. Primera radi, pitanje ekologije i zaštite životne sredine je svake godine sve aktuelnije i ozbiljnije. Pokažite aktivnost na ovom polju i stvorićete pozitivan imidž kod ljudi i pritom razvijati vaš brend.

Ekološka pozicija je posebno važna ako je vaša ciljana publika mlađa i srednjih godina. Ove generacije danas imaju veoma razvijenu svest o ekologiji, tako da ćete ih teško naterati da kupe nešto ako vaš brend nije “zelen”.

#5 Pomozite kupcima u rešavanju problema pri kupovini

U današnje vreme konkurencija je toliko velika da staromodni pristupi u prodaji, najblaže rečeno, više ne funkcionišu. Brendovi se ne mogu samo osloniti na svoje ime. Oni moraju da daju ono što kupac traži, ali i da pomognu u rešavanju problema potrošača.

Izdvojte se od konkurencije tako što ćete pokazati vašoj ciljnoj grupi da vam je stalo do njih i da je u zajedničkom interesu da svi budu zadovoljni tokom i nakon kupovine. Nemojte samo prodavati proizvod ili uslugu, dajte kompletno rešenje. Sam proizvod čini možda samo četvrtinu onoga što prodajete, ostalo je nematerijalna komponenta.

#6 Ostanite dosledni strategiji vašeg brenda

Od vrste i načina upotrebe različitih marketinških alata zavisi i to kakvu će sliku potrošači stvoriti o vašoj kompaniji. Jedna od ključnih komponenti je vizuelni deo. Identitet brenda treba da bude ujednačen. To znači da prilikom oglašavanja, svaki oglas u bilo kom mediju mora da koristi identične boje i grafičke elemente koji se harmonično uklapaju u brend.

Uverite se da vaš logo izaziva iste emocije i da ne zbunjuje kupce, bez obzira u kom oglasu i na kom mediju se emituje. Gledajući čak i samo jedan deo logotipa vaše kompanije, kupac treba da shvati da je reč o vašoj firmi. Taj rezultat nije nimalo lako postići, ali ne odustajte od strategije vizuelizacije vašeg brenda.

#7 Budite stalno na oku potrošača

Nije dovoljno napraviti jednu reklamnu kampanju i nadati se da da će vas potrošači upamtiti. U uslovima prezasićenosti informacijama kakva danas vlada na tržištu, važno je ne samo kontinuirano reklamirati brend već to raditi istovremeno iz nekoliko izvora.

Možete se odlučiti za digitalno oglašavanje sa različitih platformi i na različite načine ili još bolje kombinovati digitalni i tradicionalni marketing. Sve zavisi od vas i vaših zadataka, ali i od ciljane publike i njenih karakteristika.

Zaključak

Savremeni svet je promenio uslove poslovanja. Iako je suština marketinga i brendiranja proizvoda i kompanija ostala ista, alati i njihova efikasnost su se promenili. Sada je vreme kada se komunikacija sa potencijalnim kupcima odvija preko različitih kanala. I upravo preko tih alata i kanala treba da pridobijete lojalne kupce i izgradite vaš brend.

 

Srbijanka Stanković
Foto: Pexels.com

 

 

0 komentara
0

Slične vesti

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!