Home ZanimljivostiZdravlje Sjajni saveti za zgodno telo i vitku liniju

Sjajni saveti za zgodno telo i vitku liniju

redakcija

U moru svakodnevnih obaveza, teško je naći vremena za vežbanje i održavanje top forme. Međutim, nije uvek neophodno mukotrpno i višesatno vežbanje u teretani, kao ni velika odricanja kako bismo došli do željene klaže i oblikovane figure.

Šta je onda potrebno za vitku liniju? Kako da slušate šta vam telo poručuje? U nastavku su top saveti za sigurne rezultate i sjajan izgled!

Izbegavajte brzu hranu

Nije nepoznanica da je brza hrana najčešći uzrok gojaznosti, ali višak kilograma nije njena najteža posledica. Mnogo ozbiljniji problemi javljaju se svakodnevnim  konzumiranjem ove veoma začinjene i veštački dobijene hrane koju svakodnevno biramo.

Hrana koja sadrži visok nivo loših masti i višak soli je najčešći uzrok dijabetesa, hipertenzije, povišenog krvnog pritiska, proširenih vena, brzog umaranja, problematične kože sklone aknama, pojave celulita.

Među brojnim zdravstvenim problemima su i oboljenja digestivnog trakta. Ukoliko primetite da otežano gutate, imate česte gorušice, bolove u stomaku i nadimanja možda je najbolje da uradite ultrazvuk abdomena i konsultujete se sa gastroenterologom oko ovih simptoma simptoma. Pored terapije, lekar specijalista će svakako preporučiti da iz jelovnika potpuno izbacite brzu hranu.

To, naravno, ne znači da se do zategnutog zdravog tela dolazi jedino višesatnim kuvanjem, već da je neophodno izbegavanje ove hrane zasićene trans mastima.

Sreća je što se restorani danas mahom prilagođavaju potrebama onih koji brinu o zdravlju i žele vitko i zategnuto telo, tako da, pametan odabir jela, bilo da su pripremljena kod kuće ili u restoranu, siguran su put do željene linije.

Birajte zdrave šećere

Poslastice, čokoladice, torte i kolači su odličan način da dobijemo koji kilogram više. Međutim, nije nužno da se odreknemo svakog izvora šećera kako bismo imali vitko telo i ostali u top formi. Naime, telu je potreban šećer i ukoliko ga u potpunosti izbacimo iz upotrebe, može se desiti malaksalost, glavobolja, osećaj umora i iscrpljenosti.

Kako onda naći meru ako se bez njih ne može?

Lako je! Samo treba promeniti svakodnevni izbor pa umesto čokolada i drugih slatkiša koji sadrže veštački dobijene šećere, odaberemo voće i sveže voćne nezaslađene sokove.

Voće je sjajan izvor energije i saharoza iz voća brzo dospeva u krv. Pošto je organizam koristi kao gorivo, bolje je da odaberemo prirodne šećere iz voća koji će nas zasladiti, učiniti otpornim na viruse, dati nam minerale i pregršt vitamina.

Za vitko telo potrebno je dosta vode

Od velike istine da preporučenih 8 čaša vode čine čuda za naš organizam, ne može se pobeći. To je jednostavan recept za vitko telo ma koliko delovalo kao fraza.

Voda hidrira organizam, daje koži tonus i elastičnost, podstiče stvaranje kolagena, usporava starenje, utiče na ubrzanje metabolizma i sagorevanje masti, nadoknađuje neophodne minerale i elektrolite i još mnogo toga.

Kada telo nema dovoljne količine vode, često se desi da pošalje pogrešan signal i da pomislimo da smo gladni. Onda, umesto tečnosti koja nam je neophodna, unesemo hranu i masti se talože brzinom svetlosti. Ovo je najkraći put do celulita, najgoreg neprijatelja svake žene.

Da bi se podstaklo sagorevanje loših masti ispod površine kože od kojih se javlja celulit, neophodno je da unos vode bude što češći i u manjim količinama, kako bi organizam uvek imao dovoljno zaliha ove najdragocenije a najdostupnije tečnosti.

Pijte magične napitke za mršavljenje

Magični napici za mršavljenje nisu nikakva misterija i svima su dostupni. Ukoliko nam je cilj da oslabimo na duže staze bez rigoroznih dijeta i takozvanog jo-jo efekta, onda je sjajan izbor upravo napitak koji topi masne naslage.

Masti koje se gomilaju ispod površine kože teško se razlažu i stvaraju tvrd i uporan celulit.  Gotovo svaka žena muči muku s ovom dosadnom pojavom koja narušava izgled butina, zadnjice i bokova.

Celulit ima više uzroka nastanka. Veoma je uporan, lako se stvara a teško eliminiše. Ipak, rešenje postoji!

Zeleni čaj, sok od svežeg grejpfruta, ceđena pomorandža i limunov sok bez dodatka šećera su magični napici koji tope masne naslage i ubrzavaju proces mršavljenja. Svi ovi osvežavajući prirodni napici utiču na bolju prokrvljenost kože, hidriraju je i čine zategnutom. Zbog ubrzane cirkulacije, masti ne uspevaju da se zadrže dugo ispod površine kože i brzo sagore.

Čak i kada je najuporniji celulit u pitanju, ispijanje nekoliko šoljica zelenog čaja dnevno ili ispijanje tople vode sa limunom će sigurno pomoći. Ovi napici se preporučljivi u bilo koje doba dana, ali njihova efikasnost se najbolje vidi ukoliko se konzumiraju pred spavanje.

Tokom sna se telo regeneriše i ćelije se obnavljaju. Dok je u opuštenom stanju, organizmu treba pomoć da sagori masti i to je razlog zašto ove napitke treba preferirati uveče. Sve što smo pojeli tokom dana, anuliraće doza vitamina C iz ovih napitaka.

Kvalitetan san je još jedan preduslov za mršavljenje, i zato…

Spavajte duže

Višesatno spavanje i izležavanje u krevetu mnogi smatraju luksuzom, jer imaju previše dnevnih obaveza. Sasvim je logično da nas obaveze teraju da smanjujemo broj sati sna, ali ukoliko znamo da je preduslov za zdrav život i sigurno mršavljenje, to će nas naterati da pravilno rasporedimo dnevne obaveze i odemo ranije u krevet.

San je ključan za prevenciju protiv malignih bolesti, za regeneraciju i oporavak, za pravilan rad srca i mozga. Bez sna čovek nije funkcionalno biće i ne može da izdrži teret koji mu nameće ubrzan tempo života.

Kakve veze imaju mršavljenje i san?

Organizam koji ima faze odmora i rutinu obnavljanja ćelija u dubokom snu, nikada neće imati potrebe za unošenjem viška hrane. Kada smo sanjivi i nenaspavani, potrebna nam je dodatna doza energije i onda tragamo za unosom namirnica koje će nam dati snagu da se razbudimo i krenemo dalje. Međutim, tada obično biramo neki slatkiš, kafu ili gazirano piće.

Šećeri i kofein iz pomenutih namirnica brzo dođu u krvotok dajući nam kratkotrajnu energiju, ali ovaj nalet brzo prođe jer nema kalorijsku vrednost i uskoro nam je potrebno još. Što više gaziranih sokova, kafe i slatkiša za razbuđivanje, to umorniji i oslabljeniji organizam koji je i poslednje atome snage istrošio za nagli napor.

Odmornom i naspavanom organizmu ne treba dodatna snaga iz hrane, on je već ima zahvaljujući kvalitetnom snu i regeneraciji.

Povećajte unos omega masti

Povećan unos omega 3, 6 i 9 masti su sjajan saradnik u borbi za vitku liniju. Odličan izvor zdravih omega masti su riba, orašasti plodovi i zeleno lisnato povrće.

Ove masti ubrzavaju proces mršavljenja i daju osećaj sitosti, prepune su minerala i proteina kao i vlakana. Vlakna pomažu organizmu da brzo izbaci višak vode koji otežava varenje i sprečava topljenje masnih naslaga.

Esencijalne masne kiseline iz ovih namirnica znatno utiču na elastičnost i kvalitet  kože, ubrzavaju metabolizam i daju neverovatan izvor energije.

Dakle, birajte zdrave masti koje će eliminisati one nezdrave iz tvog tela.

Evo još nekih zdravih namirnica koje ubrzavaju mršavljenje:

  • Grejpfrut koji topi kilograme a sadrži minimalno kalorija i 90% vode
  • Krastavci koji daju hidrataciju i prepuni su vlakana koji podstiču pravilan rad crevne flore
  • Kelj, kupus i drugo lisnato povrće koje sadrži visok procenat vode i minerala
  • Čija semenke, laneno seme i žitarice od celog zrna koje daju osećaj sitosti a sadrže minimalno kalorija

Pored ovih namirnica koje će podstaći topljenje masti, bitno je da regulišeš dnevne obroke. Više puta po malo je zlatna formula koja daje najbolje rezultate kad je dugoročan plan za mršavljenje u pitanju.

Manji, a češći obroci

Kada unosimo male količine hrane ali na svakih dva do tri sata, šansa da telo oslabi i da budemo malaksali je minimalna ali se zato proces mršavljenja ubrzava jer telo koristi sve raspoložive kapacitete koje ima.

Više obroka dnevno u manjim količinama daju signal organizmu da nema razloga za strah i da će uvek imati dovoljno minerala, vitamina i proteina. Ovim se izbegava osećaj gladi a masti se tope i izbacuju se svi toksini iz tela.

Još jedna prednost manjih obroka jeste što nećeš imati potrebu da brzo jedeš zbog osećaja gladi. Umereni i laki a česti obroci teraju nas da sporo jedemo i duže žvaćemo hranu upravo zato jer ne osećamo glad niti želju za brzim podizanjem energije.

Telo voli rutine, a još ako je u pitanju konstantan unos baš onoga što mu je potrebno, onda će nam se odužiti na pravi način, vitkom i savršenom linijom.

Ne može sasvim bez vežbanja

Iako su prethodni saveti siguran put do vitke linije, nije baš moguće u potpunosti eliminisati moć i prednosti umerenog vežbanja.

Vežbanje se isplati makar bilo svedeno na svakodnevnu šetnju, par serija vežbi za istezanje i oblikovanje dnevno, plivanje ili bavljenje bilo kojom fizičkom aktivnošću koja nas čini zdravijim. Koliko god prebukiran vaš dnevni raspored bio, uvek možete pronaći bar dvadesetak minuta dnevno za neki oblik vežbanja.

Bilo da je reč o laganom pešačenju do posla, šetnji sa prijateljima, napornom treningu u teretani, znajte da telo prosto obožava angažovanje.

Umereno vežbanje nam donosi vitku liniju, ali reguliše rad svih organa, krvotoka, utiče na mentalno zdravlje i podiže nam raspoloženje.

Zato, potrudite se da uskladite svoje dnevne obaveze i posvetite pažnju svom telu koje vas čini tako posebnom kao što jeste. Svaki napor se isplati, to je sigurno, a telo će vam se zahvaliti izgledom o kakvom ste oduvek maštali.

 

Srbijanka Stanković
Foto: Pexels.com

 

0 komentara
0

Slične vesti

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!