Home ZanimljivostiTehnologija “Lajkovi” otkrivaju više nego što mislite

“Lajkovi” otkrivaju više nego što mislite

redakcija

 

Na osnovu onoga što korisnici društvene mreže Facebook "lajkuju" može se odrediti njihova politička opredeljenost, seksualnost, pa čak i inteligencija, pokazuju rezultati jednog istraživanja.
Istraživači s Univerziteta Kembridž koristili su algoritme za predviđanje verske, političke, rasne i seksualne orijentacije. Oni kažu da su u istraživanju, objavljenom u časopisu PNAS, napravljeni iznenađujuće tačni portreti korisnika Fejsbuka, preneo je BBC. 
 
U studiji je učestvovalo 58.000 volontera koji su istražiteljima davali demografske podatke i podatke o svojim aktivnostima na Facebooku, uz psihološke testove koje su radili. 
 
"Lajkovi" na Facebooku su ubacivani u algoritme i zatim povezivani s inforamacijama iz testova ličnosti. 
 
„Facebook lajkovi su javna stvar ali ova društvena mreža vas ne tera da oni budu javni, imate mogućnost da promenite podešavanja privatnosti“ kaže autor studije Dejvid Stilvel. 
 
Pokazalo se da su algoritmi bili tačni u 88 odsto slučajeva kada je u pitanju seksualno opredeljenje, 95 odsto u razlikovanju crnaca od belaca, dok je u razlikovanju demokrata od republikanaca tačnost bila 85 odsto. 
 
"Cenim automatske preporuke knjiga ili to što Facebook selektuje najbitnije priče u mom newsfeedu. Ali mogu zamisliti situaciju u kojoj se ista tehnologija koristi za predviđanje političkih opredeljenja ili seksualne orijentacije predstavljajući pretnju za slobodu pa čak i život“ misli Majkl Kosinski, vodeći istraživač na ovom projektu. 
 
Verska pripadnost je bila tačno određena u 82 odsto slučajeva, dok su u 65 do 73 odsto slučajeva istražitelji tačno predvideli da li je korisnik Facebooka u nekoj vrsti veze ili koristi narkotike i alkohol. 
 
"Ova studija bi trebalo da osvesti sve one koji misle da je podešavanje opcija privatnosti na Facebooku način da zaštitite informacije. Treba fundamentalno da razmislimo koliko podataka dobrovoljno delimo sa drugima“ misli Nik Pikls, direktor kampanje koja se bavi privatnošću „Big Brother Watch“.

Izvor: Beta

0 komentara
0

Slične vesti

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!