Home InfoŠkolstvo Kroz nova znanja do bolje nastave španskog

Kroz nova znanja do bolje nastave španskog

by redakcija1

Naša sugrađanka, profesorka španskog jezika u Osnovnoj školi “Branislav Nušić“ iz Smedereva, Vanja Rakočević, zajedno sa koleginicama iz Udruženja profesora španskog jezika Srbije – Marinom Milovanović, Natašom Petronijević, Anelom Milin i Milenom Radovanović, nedavno je bila na stručnom usavršavanju u Barseloni. Edukacija je organizovana u okviru projekta „Španski bez ograničenja“, a profesorke su, zahvaljujući projektu u okviru Erasmus+ programa, imale priliku da završe nov kurs.

Analizirajući potrebe nastavnika u Srbiji, Udruženje profesora španskog (APES) je odlučilo da sprovede ovakav projekat koji će, pored samog putovanja koje predstavlja jedno nezaboravno iskustvo, kao rezultat imati niz radionica i dodatne materijale i prezentacije na sajtu Udruženja, kako bi svi zainteresovani i svi oni profesori koji se nalaze u situaciji da rade sa učenicima koji su na inkluziji, mogli da dođu do informacija koje bi im olakšale rad, s obzrom da je u nacionalnom programu za usavršavanje jako malo ovakvih radionica. Na osnovu toga je i nastao naš projekat. Zahvaljujući Erasmus-u i Udruženju profesora španskog, omogućeno mi je da učestvujem na mobilnosti u jednom od najzanimljivijih gradova Španije, a Shipcon je bio organizator kursa „Indentifying Barriers to Learning – A Special Educational Needs Masterclass“ i potrudio da predavanja i radionice budu podjednako interesantni kao i ovaj grad, i da prenesu znanje koje sada mogu da upotrebim u praksi u nastavi španskog jezika kaže Vanja Rakočević za SDCafe.rs.

Na samom kursu u Španiji, koji je spajao teoriju i praksu, radionice i vežbe, profesori su razgovarali i iznosili svoja iskustva u vezi sa inkluzijom, načinom rada, pripremama, poteškoćama… Složili su se da je ovakvo povezivanje profesora istih ili sličnih interesovanja veoma značajno jer dovodi do uvođenja novina i poboljšanja obrazovnog sistema.

Uz veoma srdačnu i neposrednu predavačicu dr Jacqui Ashton Smith, polaznici su saznali dosta informacija o najčešćim smetnjama u razvoju i učenju kod dece. Svakoga dana imali smo priliku da u teoriji i praksi naučimo o autizmu, disleksiji, disgrafiji, diskalkuliji, ADHD / ADD i dispraksiji. Pored toga imali smo jedinstveno iskustvo da se povežemo, upoznamo i razmenimo iskustva sa dvadesetak kolega iz zemalja sveta a to su Velika Britanija, Irska, SAD, Litvanija, Italija, Nemačka i naši bliski susedi Rumunija i  Hrvatska. Veoma je važno da shvatimo da smo u ovome svi zajedno, i svima je bila čast i zadovoljstvo da podelimo radosti i probleme u radu sa decom i da sa kursa odemo nasmejani uz osećaj podrške, zajedništva i povezanosti, što Erasmus + projekte i čini specifičnim. To povezivanje ljudi i iskustava svakome od nas ostavlja traga i tako sam se i ja vratila motivisana i spremna da dam sve od sebe da upotpunim časove novim aktivnostima i stečeno znanje primenim u praksiprenosi Vanja svoje utiske.

Kao rezultat ovog projekta, za nastavnike u Srbiji će biti organizovane radionice koje će se baviti ovom temom. Na primer, objašnjava naša sagovornica, biće im sugerisano da pri radu sa decom sa disleksijom koriste određeni font slova, boje, igre, vizuelne sadržaje. Zatim, da detetu koje ima ADHD daju prostor za kretanje po učionici, ili da učenicima sa autizmom nikako ne puštaju jake zvukove. Na sajtu Udruženja će se naći prezentacije i materijali koji će im olakšati sam rad. Takođe, kako bi dalje prenele stečena iskustva, profesorke će u svojim školama organizovati predavanja i radionice za kolege i kolegenice.

Slične vesti

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!