Objavljivanje knjige je ostvarenje sna za mnoge ambiciozne pisce!
Trenutak je ponosa i postignuća videti svoje misli i ideje u štampi. Međutim, izdavanje knjige je složen proces koji podrazumeva mnogo truda i planiranja.
U ovom članku ćemo vas voditi kroz proces objavljivanja vaše prve knjige korak po korak!
Samo jedan od mnogobrojnih faktora koji mogu doprineti ili pokvariti uspeh vaše knjige je njena vizuelna privlačnost. Dobra grafička dorada štampanih materijala može znatno poboljšati vizuelni identitet vaše knjige i istaći je u gomili drugih korica u knjižari!
#1 Napišite svoju knjigu
Prvi korak u objavljivanju knjige je, podrazumeva se, pisanje.
Neophodno je imati jasnu ideju o priči ili poruci koju želite da prenesete pre nego što počnete da pišete. Takođe bi trebalo da istražite svoj žanr da biste razumeli šta čitaoci očekuju od vaše knjige. Pisanje knjige je dug i izazovan proces koji zahteva strpljenje i posvećenost. Kada završite svoj rukopis, vreme je da pređete na sledeći korak.
#2 Uredite i lektorišite svoj rukopis
Kada završite sa pisanjem knjige, potrebno je da je uredite i revidirate.
Uređivanje uključuje ispravljanje gramatičkih i pravopisnih grešaka, poboljšanje strukture rečenice i uklanjanje nepotrebnih reči ili fraza. Možete unajmiti profesionalnog lektora ili to učiniti sami. Za koju god opciju da se odlučite, uvek je dobro detaljno ponovo pogledati svoj rukopis da biste uočili sve greške koje ste možda propustili.
Kada završite sa uređivanjem, zamolite beta čitaoce da pročitaju vaš rukopis i daju povratne informacije. Uključite njihove povratne informacije u svoj proces revizije.
#3 Dizajnirajte korice knjige
Korica vaše knjige je prva stvar koju čitaoci vide kada pretražuju knjige na mreži ili u prodavnici.
Neophodno je da imate profesionalnu i privlačnu koricu koja tačno odražava sadržaj vaše knjige. Korice vaše knjige treba da budu dizajnirane tako da privlače vašu ciljnu publiku.
Trebalo bi da ima visokokvalitetnu grafiku, tipografiju i šemu boja. Možete sami dizajnirati naslovnu stranu ili angažovati profesionalnog dizajnera. U svakom slučaju, pobrinite se da vaša korica bude vizuelno privlačna i da se ističe na prepunom tržištu knjiga.
#4 Formatirajte svoju knjigu za štampanje i e-knjigu
Nakon što dizajnirate korice, vreme je da formatirate knjigu za štampanje i e-knjigu.
Formatiranje uključuje postavljanje margina, fontova, razmaka između redova i brojeva stranica za vašu knjigu. Neophodno je da pratite smernice za formatiranje izdavača kod kog će biti objavljena. Možete sami da formatirate svoju knjigu ili unajmite profesionalca. Uverite se da je vaša knjiga pravilno formatirana i za štampanu i za e-knjigu, jer čitaoci imaju različite preferencije.
#5 Odaberite opciju objavljivanja
Postoje dve osnovne opcije objavljivanja: tradicionalno izdavaštvo i samoizdavaštvo.
Tradicionalno izdavanje podrazumeva podnošenje rukopisa izdavaču koji će se baviti uređivanjem, formatiranjem, štampanjem i distribucijom vaše knjige.
Samoobjavljivanje podrazumeva da sami upravljate svim aspektima procesa objavljivanja. Obe opcije imaju svoje prednosti i nedostatke, a na vama je da izaberete koja je najbolja za vas!
#6 Štampajte svoju knjigu
Ako se odlučite za samoizdavanje, potrebno je da pronađete štampariju koja će štampati vašu knjigu.
Od suštinskog je značaja da izaberete visokokvalitetnu štampariju koja može da proizvede vašu knjigu u formatu i količini koja vam je potrebna. Možete da štampate svoju knjigu na veliko ili na zahtev, u zavisnosti od vaših potreba. Uverite se da je vaša knjiga odštampana po visokim standardima i da je kvalitet štampe odličan pre nego što je pustite u prodaju.
#7 Oglašavajte svoju knjigu
Marketing je kritičan aspekt izdavanja knjiga i od suštinskog je značaja da promovišete svoju knjigu potencijalnim čitaocima.
Možete koristiti različite marketinške strategije da biste dosegli svoju ciljnu publiku, uključujući društvene mreže, potpisivanja knjiga, recenzije knjiga i reklame. Vizuelna privlačnost vaše knjige i tu igra značajnu ulogu u vašim marketinškim naporima.
Obavezno koristite visokokvalitetne slike i grafiku u svojim promotivnim materijalima. Bilo da u sklopu promocije koristite postove na društvenim mrežama, flajere, televizijske reklame, ili nešto četvrto, zapamtite da je veoma značajno da fotografija i prateći tekst budu jednakog kvaliteta kao i korice knjige.
#8 Pokrenite svoju knjigu
Lansiranje vaše knjige je ključni trenutak za njen uspeh.
Isplanirajte promotivni događaj koji će predstaviti vašu knjigu široj publici. Možete organizovati promociju u vidu proslave, potpisivanja knjiga ili pak virtuelnog događaja. Uverite se da je vaš događaj lansiranja knjige dobro isplaniran i da imate dovoljno promotivnih materijala, kao što su flajeri, bukmarkeri ili posteri.
#9 Dobijte recenzije
Recenzije knjiga mogu doprineti ili pokvariti uspeh vaše knjige.
Podstaknite vaše čitaoce da pišu i ostavljaju recenzije na prodajnoj stranici vaše knjige ili na drugim sajtovima predviđenim za recenzije, kao što je Goodreads. Takođe možete zamoliti blogere koji pišu o knjigama da pročitaju vašu knjigu i objave svoje utiske u vidu recenzije na svojim blogovima i kanalima društvenih medija.
#10 Nastavite da pišete
Objavljivanje prve knjige samo je početak vašeg spisateljskog puta!
Nastavite da pišete i usavršavate svoj zanat. što više pišete, postajete bolji. Nastavite da učite i rastete kao pisac, i nemojte se plašiti da rizikujete, isprobavate nove stvari i potražite savet kada imate neku nedoumicu.
U zaključku, objavljivanje vaše prve knjige može biti uzbudljivo i korisno iskustvo. Dobri štampani i grafički vizuelni elementi mogu poboljšati tržišnost vaše knjige i istaći je iz gomile naslova na tržištu. Pratite ovih deset koraka da biste uspešno objavili svoju prvu knjigu i ne zaboravite da nastavite da pišete i poboljšavate svoj zanat. Uz naporan rad, posvećenost i malo sreće, možete ostvariti svoj san da postanete objavljeni autor.