Kada razmišljaju o načinima da unaprede svoje poslovanje, preduzetnici i vlasnici firmi se uglavnom fokusiraju na finansije, marketinške strategije i zaposlene. S obzirom na to da je uticaj ovih faktora na razvoj biznisa nesumnjivo veliki, neretko se zapostavi još jedan važan element – poslovni eksterijer.
Način na koji uredite prilaz firmi, i uopšteno, celokupni spoljni izgled zgrade u kojoj radite značajno može da doprinese uspehu vašeg poslovanja. Istraživali smo koju ulogu ima eksterijer poslovnog prostora u poboljšanju biznisa i izgradnji brenda. Pročitajte.
Dobar dizajn poslovnog eksterijera privlači klijente
Ako uložite u kvalitetan i privlačan dizajn eksterijera možete računati na to da će izazvati interesovanje kod ljudi. Sasvim je izvesno da će moderno opremljena zgrada, sa atraktivnim info tablama i natpisima pre privući prolaznike nego neuredan ili zastareo prostor.
Prema tome, ako razmišljate o preuređenju firme ili prodavnice koju vodite, pored dizajna enterijera trebalo bi da se posebno pozabavite spoljnim izgledom zgrade. Istražite šta je to što vaši trenutni kupci žele i koja su to poboljšanja koja bi voleli da napravite. Online anketa je jedan od lakih načina da sprovedete ovo malo istraživanje u delo i dobijete željene odgovore. Takođe, uvek možete da proverite kako se konkurencija pozabavila ovim pitanjem – i kreirate atraktivniji poslovni eksterijer.
Poslužite se proverenim marketinškim metodama kao što je postavljanje reklamne table ili pak istaknite zastavu za logom firme na jarbolu. Uz pomoć novih spoljnih natpisa i te kako možete poboljšati spoljašnji dizajn firme. Ujedno, klijenti i kupci mogu mnogo lakše da vas pronađu i uvere se da imaju posla sa profesionalnom kompanijom. Info table i znakovi povećavaju i vidljivost, što takođe znači da možete dobiti i više posetilaca i potencijalnih kupaca i tako povećate profit.
Poslovni eksterijer za veću sigurnost klijenata i zaposlenih
Kada klijenti dolaze u vašu firmu, žele da znaju da im je prilaz bezbedan, a parking osiguran. Prema tome, uređenje eksterijera prevazilazi estetske okvire i obuhvata aspekte funkcionalnosti i sigurnosti. Manja je verovatnoća da nova ili renovirana fasada izazove neki bezbednosni problem (da neki truli materijal padne i nekog povredi). Održavanje trotoara i prilaza će sprečiti takođe da se vaši kupci okliznu i padnu, što bi moglo dovesti i do tužbe.
Neka od ovih poboljšanja zahtevaju veći budžet, ali postoji i oprema koja ne košta mnogo a donosi odlične rezultate. Primera radi, ako postavite saobraćajne čunjeve da usmerite klijente ili obeležite zone gde je ograničen pristup neovlašćenim licima, imaćete višestruku korist. Vaši kupci će biti sigurni tamo gde se kreću ili parkiraju svoja vozila, neće biti zastoja u utovaru i istovaru robe i brže možete popraviti eventualne kvarove ako označite da se neki deo vašeg poslovnog prostora sanira.
Dobro održavana zgrada takođe će odvratiti mnoge potencijalne kriminalce. Odgovarajuće osvetljenje i sigurnosne kamere mogu da uplaše prestupnike i zaštitite vaše zaposlene i klijente na parkiralištu firme.
Siguran i održavan eksterijer vas štiti od pritužbi
U uskoj vezi sa bezbednim poslovnim eksterijerom jeste i “imunitet” na pritužbe. Ljudi imaju tendenciju da primećuju negativne stvari poput nepokrivenog ulaza, prljavog izloga ili zamrljane i išarane fasade. Premda deluje zanemarljivo, svaki od ovih loših utisaka o izgledu vaše prodavnice ili zgrade u kojoj firma posluje može da doprinese tome da se klijenti okrenu konkurenciji.
Međutim, sa privlačnim eksterijerom možete da izbegnete ove žalbe i osigurate da vaši kupci budu zadovoljni. Neki načini na koje možete poboljšati svoj eksterijer uključuju postavljanje rampe za pristup invalidskim kolicima, dodavanje izloga za prikaz vaših proizvoda ili popločavanje parkinga i staza. Ako prilagodite izgled zgrade tako da bude pristupačnija, veća je verovatnoća da privučete još više novih klijenata.
Održavanjem zgrade sprečavate njeno propadanje
Još jedan od razloga da se dodatno pobrinete za eksterijer svog poslovnog prostora jeste dugoročna ušteda. Naime, kada redovno održavate spoljni izgled zgrade, brinete o izlogu, parkingu, fasadi, olucima – smanjujete šanse za oštećenja usled vremenskih prilika i nekih mehaničkih uticaja. Ako nemate plan održavanja, može se pojaviti vlaga koja izaziva pukotine, buđ, ljuštenje boje zida itd. Sanacija svih ovih oštećenja košta.
Prema tome, mnogo je pametnije da izbegnete nepotrebne troškove jednostavnim koracima održavanja, a da svoj novac uložite u nešto korisnije kao što su reklamne table, štampani promo materijali ili pokretanje nove linije proizvoda.
Atraktivan eksterijer pokazuje da vam je stalo
Bez obzira na vrstu organizacije koju vodite i posla kojim se bavite, otmen eksterijer će učiniti da vaše poslovanje izgleda profesionalnije. Pored toga što šaljete određenu poruku prolaznicima, na ovaj način gradite ugled i podižete reputaciju svog brenda.
Kada vide da vam je stalo do izgleda, kupci mogu to da protumače kao da ćete na isti način brinuti i o njima. U tom smislu vredi posebno obratiti pažnju na arhitekturu i autentičnost zgrade, kao i na atmosferu koja u njoj vlada. Primera radi, ako vodite posao u ugostiteljstvu, izuzetno je važno kako ambijent deluje spolja – ako se prolaznicima čini neprivlačno i dosadno, verovatno neće popiti kafu u vašem kafiću ili ručati u vašem restoranu.
Ulaganje u neka unapređenja se svakako isplati, jer kupci vole da poklone svoje poverenje profesionalcima, bilo da je reč o kupovini sladoleda, knjigovodstvenoj agenciji ili rent a car centru. Ništa tako očigledno ne pokazuje profesionalnost i ozbiljan pristup poslu od urednog i autentičnog poslovnog eksterijera.
S druge strane, neuredan izgled, kao što je loše održavan parking, prilaz ili krov, ukazuju na to da vam možda nije dovoljno bitno ni stalo da se potrudite. Ako nemate vremena da učinite da vaša firma izgleda dobro, da li ćete imati vremena da zadovoljite potrebe svojih kupaca?
Privlačan eksterijer je dakle mnogo više od prijatnog prizora. Spoljni izgled vaše prodavnice ili firme govori klijentima nešto o vašem poslovanju. Kada se fokusirate na održavanje i poboljšanja, možete dovesti nove klijente, zadovoljiti postojeće i nadmašiti konkurenciju. Dakle, investiranjem u eksterijer direktno poboljšavate posećenost vaše prodavnice/firme i možete povećati prodaju. Najbolje od svega je što su potrebna nevelika ulaganja, poput farbanja, doterivanja travnjaka ili isticanja reklame da postignete sjajne rezultate i možda čak povećaei vrednost vaše imovine.
Srbijanka Stanković
2 comments
I enterijer i eksterijer mnogo znace. Privlace goste i ostavljaju utisak koji ne mozete nicim da nadoknadite.