406
Uralvagonzavod ponudiće do kraja meseca Vladi Srbije partnerski odnos u Železari Smederevo kroz formiranje zajedničkog preduzeća ili konzorcijuma, piše Danas.
Prema informacijama kojima raspolažem, ruski partner smatra da je podela troškova sa srpskom stranom najoptimalnija opcija, odnosno da bi u tom slučaju postojao ekonomski interes za investiciju – kaže za Danas Željko Veselinović, predsednik Udruženih sindikata Srbije „Sloga“.
Naš sagovornik ističe da postoji i opcija da ruska kompanija kupi smederevsku železaru, ali ipak smatra da je ta varijanta malo verovatna jer zbog ekonomske krize koja posebno utiče na industriju čelika, to bi moglo da predstavlja rizičnu investiciju sklonu gubitku.
"S obzirom da Uralvagonzavod radi za rusku vojnu industriju i da ima sopstvene sirovine, a da sa druge strane nema dovoljno proizvodnih kapaciteta, bilo bi mu isplativo da koristi usluge Železare Smederevo za proizvodnju finalnih proizvoda. To bi se Rusima isplatilo. Naravno, svakoj kompaniji odgovara da ima što manje troškova u periodu ekonomske krize i to je osnovni razlog što će Vladi Srbije biti ponuđena podela troškova kroz partnerski odnos. Država bi verovatno plaćala određene troškove vezane za transport i komunalne račune, dok bi Rusi davali sirovine za stvaranje finalnog proizvoda, a profit bi se delio kroz zajedničko preduzeće ili konzorcijum", objašnjava Veselinović.
On ističe da bi u slučaju da Rusi ponude takvu mogućnost našoj Vladi, ona trebalo da je prihvati.
"To svakako nije najbolja varijanta za nas. Najbolje bi bilo naravno kada bi Rusi kupili fabriku i brinuli se o finansiranju proizvodnog procesa i ličnim dohocima zaposlenih. Varijanta koja će nam biti predložena, kroz partnerstvo, podrazumeva određene troškove za državu. Međutim, smatram da ponudu treba prihvatiti jer je bolja od postojećeg stanja s obzirom na to da država i sada ima troškove za radnika koje drži na poslu i isplaćuje im plate iako ne rade. Kada bi došlo do partnerstva sa Rusima, radilo bi se, stvarao bi se novac za plate. Tačno je da bi kratkoročno država imala troškove od zajedničkog aranžmana sa Uralvagonzavodom, ali bi joj se taj posao isplatio na duge staze jer ekonomska kriza u industriji čelika neće trajati večno i ta grana će opet postati profitabilna. Takođe, Uralvagonzavod bi u slučaju da postane suvlasnik Železare Smederevo doneo posao i preduzećima poput Želvoza, 14. oktobra i Goše i direktno bi obezbedio posao za oko 10.000 ljudi a indirektno i do 30.000", zaključuje naš sagovornik.
Izvor: Danas