Prodaja se brzo menja. Navike kupaca se menjaju. Online ili virtuelna prodaja je tokom Covid pandemije procvetala. Kupcima se dopada udobnost ovog načina kupovine.
Ukoliko ste u tim vodama ili planirate da zaplivate, izaberite odmah prave veštine i prave alate virtuelne prodaje. U virtuelnom svetu se sve toliko brzo menja da nećete ni shvatiti kada i kako ste se našli na začelju trke.
Kako samo ime kaže, u virtuelnom svetu je najvažnije da budete vidljivi i da možete da ponudite proizvod ili uslugu koja kupcima rešava neki problem, zadovoljava neku potrebu. Dakle, vidljivost i atraktivnost.
Vidljivost predmeta online prodaje
Uzmimo za primer da vam je potreban baštenski set koji ćete na proleće staviti u svoje dvorište ili na terasu. Prosečan kupac danas ne uzima slobodno popodne za šoping i ne obilazi radnje koje prodaju ovu vrstu robe. Uostalom, ukoliko živite u malom mestu možda i nemate takvog jednog prodavca.
Prosečan kupac iz udobnosti doma ili u gradskom prevozu kuca u svoj pretraživač “Baštenske garniture”. Ukoliko ste kupac, pregledaćete prva 3-4 sajta koje vam izbaci Google pretraga. Obavestićete se o ponudi, ceni i izabrati.
Ukoliko ste prodavac i vaš proizvod se ne rangira na prvoj stranici Google pretrage, loše ste obavili najvažniji segment svoje online prodaje.
Od ovoga sve počinje. Čak i ako ste spremni i znate kako da odradite sve ostale korake besprekorno, nećete imati prilike jer kupci neće doći do vas.
Neka sajt radi za vas
Online prisustvo je u današnje vreme nezamenljivo u bilo kojoj sferi poslovanja, ne samo u prodaji. Bilo čime da se bavite valjalo bi da imate svoj sajt i da on bude baš dobar ne samo vizuelno već i tehnički i sadržajno.
Većina vaših klijenata će posetiti vaš sajt čak i ako je došla do vas na drugi način. Ipak najbrži način sticanja klijenata koji su vaša ciljna grupa je da imate što veći broj pregleda sajta.
Ukoliko baš niste tata mata digitalnog marketinga, posao prepustite stručnjaku. Ulaganje u sadržaj, vizuelni identitet i SEO sajta je investiranje u vaš biznis.
Važno je da shvatite da se vaše poslovanje odvija u vremenu kada poslovni sajt nije tek ukras i prateći sadržaj vašeg poslovanja već glavni alat za privlačenje kupaca.
Snažno online prisustvo, posebno web sajt, proizvode veći prihod. Kvalitet sajta utiče na rezultate poslovanja. Mnogi se zavaravaju da to mogu sami da bi tek nakon nekog neuspešnog perioda angažovali znalca iz ove oblasti. Uradite to odmah u startu. Uštedećete i vreme i novac.
Evo glavnih razloga za posedovanje kvalitetnog sajta tj. evo šta on radi za vaš posao:
- Unapređuje kredibilitet vašeg posla
- Ističe vaš brend vašim potencijalnim kupcima i tako povećava šansu da kupe baš od vas.
- Povećava šanse za dobijanje potencijalnih klijenata.
- Oranski saobraćaj koji vas dobrim SEO izbacuje u vrh Google pretrage.
- Štedi vreme
- Zadovoljni kupci koji u svakom trenutku dobijaju pravu informaciju, poručuju, proveravaju cenu nezavisno od vašeg radnog vremena i dostupnosti na telefonu.
Atraktivnost
Kolika je šansa da izbacite na virtuelno ili fizičko tržište proizvod ili uslugu nikad viđene do sada? To bi značilo da imate revolucionarno otkriće. Šanse su vam veoma male. Sve je već otkriveno, sve već postoji.
Ostaje vam druga opcija da u nekoj već viđenoj oblasti, da li je to kozmetika, odeća, građevinski materijal ili usluge poput softvera, turističkih aranžmana ili prevoza robe i putnika budete za nijansu bolji od konkurencije. Ako imate poslastičarnicu i pravite plazma kuglice ili slatke pite, potrebno je da se istaknete u odnosu na druge proizvođače slatkiša. Dakle, privlačnost predmeta prodaje kreirate na kvalitetu, konkurentnosti i dobrom marketingu.
Digitalni marketing kao osnova virtuelne prodaje
Digitalni marketing je, po svemu sudeći, oblast savremenog života koja se najbrže menja. Posedovanje web sajta je polazna tačka. Ostali koraci su mnogobrojni i podešavaju se prema specifičnostima robe ili usluga koje želite da prodate, ciljnoj grupi i vašem postavljenom cilju.
U suštini svi alati digitalnog marketinga imaju za cilj da dovuku saobraćaj na vaš web sajt i na njegovu landing page (početnu stranicu).
Osnovni alati digitalnog marketinga su:
Marketing na društvenim mrežama
Društvene mreže su savršeno mesto za izgradnju poslovnih veza, ali i prikupljanje podataka o tome šta vaši klijenti žele. Na njima upoznajemo idealan profil svog kupca i trudimo se da se prilagodimo njegovim potrebama ali i emociji koju naš proizvod treba da izazove kod njega.
Istraživanja pokazuju da je prisustvo na društvenim mrežama važno. Jedno kaže da 82% kupaca radije bira brend koji poseduje profil na Linnkedin-u.
Email marketing
Pored društvenih mreža, verovatno najzastupljeniji kanal za reklamiranje proizvoda i usluga i sticanje potencijalnih kupaca. Počinje se sa pravljenjem mejling liste preko kampanja i akcija do pozivnih pisama i prezentacija.
SEO (optimizacija sadržaja za web pretraživače)
Kako digitalni prostor postaje sve zakrčeniji, a konkurencija sve jača, šta možete da učinite kako biste se, slikovito rečeno, probili na površinu i izdvojili iz mase. Jedino što možete je da upotrebite svaki legalan način da se nađete na prvoj strani pretraživača. SEO (search engine optimization) je nezamenljiv alat ukoliko se nalazi u rukama nekoga ko zna znanje. U suprotnom je potpuno beskoristan.
Alati za optimizaciju konverzije
I najmanje promene mogu napraviti veliku razliku po pitanju posećenosti vašeg sajta. Neverovatno, ali stručnjaci za digitalni marketing navode kao primer promenu boje tastera poziva na akciju (CTA button) i slične, na oko, sitnice.
Iskrene namere
Iako se čini da se prodaja potpuno promenila, osnovni principi fer i korektnog poslovanja su se zadržali kao osnovna vrednost svakog uspešnog biznisa.
Online prevare su lak posao, ali imaju “kraće noge” nego u predvirtuelno vreme. Šta god da želite da plasirate potencijalnom kupcu, vaš cilj uvek mora biti vaša iskrena namera da svojom robom ili uslugom zadovoljite neku istinsku potrebu i usrećite.
Zapamtite, vaš zadatak je da prodate emociju, koju kupac želi, a proizvod ide pride uz nju. Ne rizikujte da vam posao propadne ili tavori kao osrednji samo zato što ste mislili da ovaj, digitalni deo posla možete sami.
Vaše je samo da imate najbolji proizvod ili uslugu u svojoj konkurenciji a online plasiranje bi trebalo da radi osoba koja taj posao radi najbolje.
Srbijanka Stanković
Foto: pexels.com