Građani su nakon nesreće satima držali u blokadi prugu ogorčeni zbog čestih nesreća na ovom prelazu koji nema apsolutno nikakvi signalizaciju ni zaštitu, i koji, prema procenama, odnese dve žrtve godišnje. Uprkos tada datim obećanjima, do danas ovaj prelaz ostao je neobezbeđen i predstavlja smrtnu pretnju vozačima i pešacima.
Građani su se organizovali, obijali pragove institucija, pisali zahteve i molbe, predlagali rešenja, ali odgovor je uvek bio isti – nema para.
Šta je skuplje – ljudski život ili rampa?
Odgovornost, osim Železnica Srbije, snosi i grad Smederevo, koji je u skladu sa odredbama Zakona o železnici dužan da učestvuje u finansiranju obezbeđivanja pružnih prelaza.
Prugu građani prelaze na sopstvenu odgovornost.
Tek svaki peti prelaz u Srbiji ima signalizaciju i rampu. Za opremanje jednog pružnog prelaza potrebno je 150.000 evra, izračunali su u Železnicama Srbije.
Srbija ima 2183 prelaza. Od toga 75 odsto ima samo Andrejin krst ili znak stop, 230 imaju branike i polubranike, a samo 26 ima svetlosnu signalizaciju odnosno tek jedan odsto.
Uprkos ovome, Železnice do sada nisu preuzele odgovornost za pogibije građana. Umesto toga upravo njih okrivljuju za nesreće stavljajući nemar vozača u 90 odsto slučajeva na prvo mesto liste uzročnika stradanja.
Za sedam godina na putnim prelazima u Srbiji poginulo je 75 ljudi.
Broj usmrćenih i povređenih lica na putnim prelazima:
Godina Usmrćena lica Povređena lica
2006. 10 30
2007. 11 31
2008. 16 19
2009. 8 16
2010. 15 31
2011. 9 33
2012. 6 21
Izvor: SDCafe