Jedan od, zbog stanja nadvožnjaka s pravom zabirnutih Smederevaca, odlučio je nedavno da se lično obrati Sektoru za inspekcijski nadzor pri Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Zanimali su ga odgovori na nekoliko ključnih pitanja i to su ista ona koja svi svakodnevno postavljamo, ali se u tom odgovoru, Ministarstvo poziva samo na reagovanje lokalne inspekcije, pri čemu takođe, bez odgovora ostaje deo pitanja u vezi sa konkretnim stanjem same konstrukcije mosta. Jedine mere odnose se na prateće elemente.
Nije ni jasno šta će se nadalje dešavati jer, za razliku od ranije objavljenog dela mišljenja stručnjaka Instituta za materijale i konstrukcije Građevinskog fakulteta, o tome da je rekonstrukcija, zbog stepena oštećenja praktično nemoguća, iz pomenutog dopisa se zaključuje da je stav da tek treba utvrditi naredne korake s tim u vezi?!
Naložene hitne mere odnose se pre svega na bezbednost pešaka kao i na smanjenje opterećanja nadvožnjaka saobraćajem.
Stručna lica Građevinskog fakulteta su u svom izveštaju dala predlog hitnih mera i to: demontaža postojeće i montaža nove privremene pešačke ograde uz zabranu pešačkog saobraćaja, uklanjanje podužnog oluka i kolenastih odvodnih cevi i uklanjanje metalnog stepeništa. Takođe, predloženo je da se započne proces pripreme i obezbeđenja neophodnih administrativnih uslova da bi se pristupilo izradi tehničke dokumentacije za izvođenje radova na samoj konstrukciji mosta. S tim u vezi potrebno je prelazak lakih putničkih vozila svesti na minimalnu meru i to u ograničenom vremenskom periodu ne dužem od godinu dana nakon čega treba ponovo proveriti stanje konstrukcije i doneti odluku o daljoj upotrebljivosti nadvožnjaka – navodi se u odgovoru.
Takođe, građevinska inspekcija je na osnovu tog nalaza stručnjaka sa Fakulteta donela rešenje kojim se nalaže sve ranije pomenuto (demontaža stare i postavljenje nove ograde, uklanjanje stepeništa, cevi…) jer se njihovim korišćenjem “dovodi u opasnost život i zdravlje ljudi, bezbednost susednih objekata i okoline i ugrožava životna sredina.
U skladu sa tim 1. aprila je angažovano preduzeće Zelenilo i groblja za uklanjanje delova horizontalnog oluka koji su bili skloni padu. Izmenjen je donekle i režim saobraćaja, a ograda je još uvek tu…
Podsećamo smederevski nadvožnjak je izgrađen 1978, u rad je pušten godinu dana kasnije i nakon što je probna ispitivanja uradio Institut “Kirilo Savić”, ali za čitavo to vreme na njemu nije bilo većih intervencija u vezi sa održavanjem i obnovom.
2 comments
koja smo mi beda od drzave. nemamo para za jedan nadvoznjak a na Cacilend gradonacelnica potrosila stotine hiljada evra
sramota
Svakoga dana popodne, kada završi radni dan u industrijskoj zoni, na nadvožnjaku se istovremeno nalazi više desetina vozila koji čekaju prelaz zbog slabe prohodnosti raskrsnice kod pijace. U tom trenutku, postoji najmanje 30 tona opterećenja i samo Bog zna koliko još će nas sve zajedno služiti sreća…