Posle više od godinu dana testiranja prototipova širom Evrope, Audi je skinuo masku sa modela R8 za 2013. godinu, malo pre njegove svetske premijere na sajmu automobila u Parizu u septembru…
R8 je doživeo male kozmetičke promene i spolja i iznutra, a tu je i 7-stepeni S tronic automatski menjač sa dvostrukim kvačilom koji zamenjuje 6-brzinski automatski R Tronic menjač, i novi V10 Plus model sa 542-konja, koji je dostupan isključivo u obliku kupea. U više detalja, Audi R8 za 2013. godinu karakteriše modernije lice sa novim LED farovima, hromirana rešetka hladnjaka i redizajniran branik sa otvorima za usisavanje vazduha.
Pozadi R8 se odlikuje takođe novim LED svetlosnim grupama, drugačijim logotipom "R8" i restilizovanim difuzorom, kao i sa dve nove okrugle izduvne cevi na svim verzijama motora. Promene u enterijeru uključuju nove materijale, novi konac kojim su proštepana sedišta, instrument tablu, kao i nove pedale. Iako su osnovni 4.2-litarski V8 agregat sa 424KS i 430 Nm, i 5.2-litarski V10 agregat sa 518KS i 530 Nm ostali nepromenjeni, Audi je zamenio odlazeći 6-stepeni automatizovani manuelni R Tronic menjač sa novim 7-stepenim S tronic automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom.
Audi kaže za 7-stepeni S-tronic menjač, da je smanjio emisiju CO2 do 22 grama/km, kao i sprint od nule do 100 km/h za tri-desetine sekunde. Šestostepeni manuelni menjač je takođe u ponudi. R8 V8 Kupe sa S tronic menjačem ubrzava iz stanja mirovanja do 100 km/h za 4,3 sekunde i ide sve do 300km/h, dok R8 V10 sa S tronic menjačem do 100km/h stiže za 3,6 sekundi, i ide sve do maksimalne brzine od 314 km/h.
Za model za 2013. godinu, tu je i novi dizajn kočionih diskova. čija je težina smanjena za oko dva kilograma u poređenju sa okruglim diskovima istih dimenzija koje su se nalazile na prethodnom R8 modelu. Takođe tu su i novi veći naplatci dimenzija 18 inča sa pneumaticima dimenzija 235/40 napred i 285/35 pozadi za V8 agregate, i 19-inčni naplaci sa pneumaticima dimenzija 235/35 napred i 295/30 pozadi za V10 modele. Novi dodatak opsegu je V10 Plus, koja je u suštini zamena za GT model od 560KS, čija je proizvodnja ograničena na 333 primerka za kupe i za kabrio verziju. Međutim V10 Plus izdanje, će biti ponuđeno samo kao kupe, a pokretaće ga 5.2-litarski V10 motor koji isporučuje 542 KS i 540Nm maksimalnog obrtnog moment. Uz S-tronic menjač i uz pogon na svim točkovima R8 V10 plus iz mirovanja do 100 km/h stiže za 3,5 sekunde i ide sve do 317 km/h.
R8 V10 plus prema fabričkim podacima ima prosečnu potrošnju goriva od 12.9lt/100km. R8 V10 plus sa 6-stepenim manuelnim menjačem do 100km/h stiže za 3.8 sekundi i ide sve do 319 km/h, a prosečna potrošnja prema fabričkim podacima iznosi 14.9 litara na 100km.
Prerađeni Audi R8 za 2013. godinu će stići u evropske prodajne salone do kraja godine sa početnim cenama u Nemačkoj od 113,500 € za V8 kupe, 124.800 € za V8 Spider, i 154.600€ i 165.900 € za V10 Coupe i Spider, dok će R8 V10 plus koštati 173,200 €.
Izvor: autoexclusive