Home InfoDruštvo Železara montira novu dizalicu, nema ništa od selidbe Stare Luke?

Železara montira novu dizalicu, nema ništa od selidbe Stare Luke?

by Redakcija

Kineska železara HBIS u Smederevu okupirala je Staru luku i pristanište na Dunavu. Osim što je prostor ogradila  i zabranila pristup, već više od nedelju dana ovde se postavljaju velike mašine za, kako saznajemo, montiranje nove dizalice za velike terete. Stara dizalica koja je decenijama u luci će narednih dana biti izmeštena i na njeno mesto dolazi nova, modernija i jača.

Ovaj posao, osim što verovatno papreno košta, navodi na zaključak da Kinezi imaju planove za eksploataciju Stare luke u narednom dužem periodu, čim su se odlučili na tako veliki i skup projekat. To navodi i na zaključak da teretna luka iz centra grada neće skoro biti ukloljena iako se to najavljuje, ne godinama, nego decenijama.

Za sada možemo samo da se služimo logikom jer informacije, naravno, nemamo, a tradicija ignorisanja javnosti od strane vlasti se nastavlja.

Za zaboravne da podsetimo. Koliko do pre dve godine pompezno je najavljeno izmeštanje kapaciteta iz centra  u Novu luku kod Kovinskog mosta. Gradio se železnički kolosek za transport sirovina i proizvoda za železaru u industrijskoj zoni. Pričalo se o milionima evra koje država ulaže u ovaj projekat. Slikala se tadašnja ministarka Zorana Mihajlović sa svitom. Onda se odjednom zaćutalo. Niko ništa.

Bila je najavljena na velika zvona rekonstrukcija i izgradnja u okviru postojećeg lučkog područja i operativne obale  na 3,8 ha i izgradnja novog dela lučkog terminala za rasuti i generalni teret površine oko 21 ha i dužina keja 670 m, u nizvodnom delu u odnosu na postojeći terminal. Radovi bi uključili pristupni put, lučku infrastrukturu i komunalno opremanje interne saobraćajnice i industrijski kolosek, kanalizacionu i vodovodnu mrežu, napajanje električnom energijom.

Za proširenje kapaciteta Nove luke Smederevo opredeljno je, kako se tada govorilo, 4,5 milijarde dinara, a projekat je trebalo da se finansira putem zajma Evropske investicione banke kojim se obezbeđuje 50% vrednosti projekta, dok bi druga polovina bila finansirana iz budžeta Srbije.

Jedan tedner za ovaj posao je propao, rezultati drugog nikada nisu saopšteni. Projekat je, makar,  klinički mrtav, ako ne i stvarno. Ko smo mi da znamo.

Umesto da se spreme za selidbu, Kinezi ulažu u staru luku, a sigurno znaju šta rade. I osim što će, po svemu sudeći, Stara luka nastaviti da blokira gradu izlaz na Dunav,  zagađuje vazduh i okolinu, bude pretnja po bezbednost, prepreka za pristaajnje turističkih brodova, ostaće i železnički  koloseci koji su predviđeni za uklanjanje odavno.

I dok neki gradovi u Srbiji dobijaju nove stadione i bolnice višemilionske vrednosti u evrima, za Smederevo koje se davi u zagađenju i postaje ekonomski mrtvac jer su nam kapaciteti za razvoj uzurpirani, nema ni dinara.  Postajemo mesto samo za razvoj prljave industrije i kontejner svega i svačega što drugi  gradovi u Srbiji ne žele za sebe. Kao što je bilo, na primer,  sa skladištem tečnog naftnog gasa koje nije imalo prođu nigde, svi su gradovi odbili,  samo smo se mi pametni ponudili da zalegnemo na minu,  pa ako pukne, pukla je. Da ne pričamo da se ovde skladište nafta i derivati po glavi stanovnika verovatno najviše u državi.  Eno grade nove rezervoare u industrijskoj zoni.

I sada će opet da nas optuže da pišemo samo o ružnim stvarima.
Dajte, braćo, nešto lepo, molimo vas, ‘će izginemo od  vaše pameti i znanja.

 

 

Slične vesti

3 comments

Dobrnjac 14.03.2023 - 12:28

uzalud se borimo, oni su se vec dogovorili sve samo nam niko nece reci. a kad bi smo nas 50 otisli da protestujemo, posto toliko ljudi bi doslo, oznacili bi nas kao strane placenike itd. a oni su ustvari placeni da prodaju ono sto nije njihovo. sve je to posledica opsteg stanja u srbiji opsade sns partije koja ce ostaviti drzavu u najvecim dugovima ikada sada kada odu za koju godinu, jer ce oni sami otici ocigledno malo kome smetaju da bi ih neko oterao.

Reply
Daki 14.03.2023 - 16:46

Dragi moji sugrađani,Luka je na tom potezu zvanično od1962godine.I mnogo godina pre tu se obavljao pretovar i trgovina.Bila je to Luka sa međunarodnim statusom dok je nije otela železara.Znači radilo se na tom potezu i pre Amera i Kineza.Nikada tu nije bilo šetalište jer su vagoni išli sve do veslačkog.Radnicima bi bilo mnogo lakše kad bi bili na novoj lokaciji a ne pola tamo a pola u gradu.A što se tiče turističkih brodova,pa imate šlep-pristan kod silosa baš za tu namenu. pa ja ne videh ni jedan brod da je pristao uz isti.A da Vam kažem nešto,mi nemamo ni turistički savez Smedereva.U zdravlje!

Reply
Smederevac 15.03.2023 - 08:53

Nastavlja se devastiranje grada…Tvrđava je ruglo…Opštinsko rukovodstvo ima kapacitet da vodi samo MZ…

Reply

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!