Home InfoHronika Vozač bivšeg ministra policije Dragana Jočića oslobođen krivice

Vozač bivšeg ministra policije Dragana Jočića oslobođen krivice

by redakcija

U smederevskom Osnovnom sudu završeno je suđenje  Marku Damnjanoviću  bivšem vozaču ministra policije Dragana Jočića zbog udesa koji se dogodio na auto-putu Beograd-Niš i kome je teško stradao tadašnji ministar kada je blindirano terensko vozilo udarilo u psa.

Danas je bilo završno suđenje u Osnovnom sudu u Smederevu  i sudija Đurica Stanimirović je objavio presudu da je Marko Damjanović, prema prikupljenim dokazima, saslušanjem okrivljenog vozača i ošetećenog ministra, kao i ključnim neposrednim iskazom veštaka Saobraćajnog instituta iz Beogarda, Marko Damnjanović oslobođen krivice.

Branilac Đorđe Komlenski je na prethodnim glavnim pretresima insistirao na neposrednom saslušanju veštaka koji su danas na sudu dali svoj iskaz.

Veštak Milan Vujanić je izjavio agenciji Beta da je vozač koji upravlja vozilo u kojoj je VIP osoba treba da prođe specijalnu obuku da bi znao kako da se ponaša i kako da reaguje u opasnim situacijama. On je dodao da u Srbiji kao i u  zemljama u okruženju ne postoji takva obuka, ali u nekim evropskim zemljama postoji i da su neki vozači iz Srbije savladali tu obuku.

Vozač bivšeg ministra policije nije imao tu obuku, ali, dodao je veštak, vozač vozila pod pratnjom i kada vozi VIP osobu ima poseban tretman u saobraćaju i tako je obučen da reaguje jer ima samo jedan cilj: ne sme da augrozi bezbednost putnika.

Veštak je takođe naveo da je navažno kojom brzinom takav vozač vozi jer za vozila pod pratnjom nema ograničenja brzine.

"Vozač koji je prošao specijalnu obuku da bi upravljao vozilom u kojem je VIP ličnost obučen je da ne reaguje refleksno već naučeno, školovano, i da ne izbegava prepreke na putu, tipa rupa ili pas jer bi se u tom slučaju ponašao suprotno zadatku koji treba da izvrši a to je da ne ugrozi osobu koju vozi.

Veštak je dodao da kod nas nema posebne obuke ni za vozače ambulantnih kola, vatrogasnih tankova, a u svetu se za posebne namene vozači školuju na posebnim kursevima.

"Za vozila na službenom zadatku, vozila civilne policije, vatrogasna, ambuilantna, vojna policije i još neka vozil postoje posebna pravila, a za vozila pod pratnjom ne važe ograničenja brzine, i mogu čak i da preseku kolonu pešaka", naveo je agenciji Beta veštak profesor Milan Vujanić.

Pošto su veštaci Sudu predočili nalaze komisije branilac optuženog vozača Mirka Damnjanovića, advokat Đorđe Komlenski je izjavio agenciji Beta da očekuje oslobađajuću  presudu.

Komlenski je od početka podizanja optužnice tražio da se veštaci izjasne o tome da li u Srbiji postoji obuka za vozače koji voze VIP osobe. Komlesnki je rekao da pravi vinovnici za udes na auto–putu u kojoj je teško stradao bivši ministar policije nisu ni saslušani.

Komlenski smatra da su odgovorne osobe iz "Puteva Srbije" koje su dopustile da duže vreme ograda za izlazak na auto–put bude oštećena i vlasnik koji je pustio psa na ulicu zato što ne može da ga izdržava, ali da te osobe nisu odgovrale za udes i teške povrede bivšeg ministra policije.

Prema saopštenju koje je izdato posle udesa u Starom Selu kod Velike Plane 25. januara 2008. oko 23.30 vozač terenskog mercedesa ML 500 Mirko Damnjanović naleteo je na psa teškog oko 70 kilograma, vlasništvo Dragana Jovanovića iz Velike Plane. Vozač je izgubio kontrolu nad vozilom koje je skrenulo s puta, probilo središnju sigurnosnu ogradu i više puta se prevrnulo.

Tada je u udesu na auto-putu Beograd-Niš  teško povređen tadašnji ministar policije Dragan Jočić.

Bivši ministar police Dragan Jočić ne tereti vozača Mirka Damnjanovića.

(msp)

Izvor: Beta

Slične vesti

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!