Home InfoDruštvo Ima li turizma bez svakodnevne dobre usluge?

Ima li turizma bez svakodnevne dobre usluge?

Redakcija

Turistički centri u današnje vreme dobro znaju da posetioce više ne može privući samo bogat kulturno-istorijski, zabavni i drugi sadržaji. Ukoliko ponuda nije upotpunjena životom turističkog mesta, njegovim svakodnevnim šarmantnim duhom, teško da će bilo kakava poseta ostati u pamćenju onog ko dolazi.

Posetioci 21. veka traže zaklon od svakodnevnih obaveza. Standardna turistička ponuda svakako je magnet za odabir nekog mesta, ali ostanak i dalja preporuka zavise od „usputnih“ sadržaja – ponude hrane, kupovine, zabave, i tako dalje. Ukusi i mirisi kraja, kontakt sa stanovnicima i lokalne priče – to je ono što izvanrednu turističku ponudu odvaja od prosečne.

Kakva je gastro ponuda u Smederevu? Možemo li se pohvaliti autentičnom kuhinjom? Imamo li u ovom pogledu  nešto što drugi gradovi nemaju? Blizina reka daje jedinstveni ambijent, ali i specifični meni. Može li se od ovog datog potencijala stvoriti turistička prednost.

Osim toga, Smederevo je superiorno u pogledu svoje vinske istorije, koja počinje od rimskog imperatora Proba i čuvana je vekovima. Ovakva priča itekako preporučuje turistima da isprobaju ukuse današnjih smederevskih vinarija. Jesmo li u potpunosti iskoristili potencijal ove sve popularnije privredne grane?

Turistička ponuda, dakle, ne zavisi samo od institucija koje su nadležne za razvoj turizma. Privredni sektor mora odgovoriti na potražnju novog tržišta. Mali i srednji biznisi različitog tipa, svi oni kojih se razvoj turizma na neki način tiče – od ugostitelja, preko trgovaca, do vlasnika smeštajnih kapaciteta – moraju imati aktivnu ulogu u kreiranju zajedničke strategije razvoja turizma u Smederevu.

Svoje ideje, želje i planove mali i srednji biznisi ovog tipa mogu sabrati kroz Gradski savet lokalnih biznisa, čiji je dalja uloga da zastupa ideje, želje i zahteve privrednika po pitanju strateškog upravljanja i razvoja turizma u Smederevu. Zajedničkim delovanjem Grada, nadležnih institucija i ovih zainteresovanih strana iz sektora biznisa, kreirala bi se povoljnija razvojna situacija za turizam u našem gradu.

 

Izrada ovog teksta omogućena je u okviru programa „Aktivni građani – bolje društvo: zagovaranjem ka saradnji i demokratskom razvoju Srbije“, koji realizuje BOŠ uz podršku američkog naroda putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID). Sadržaj dokumenta isključivo je odgovornost organizacije Pro.Tok21 i ne predstavlja nužno stavove USAID-a, Vlade SAD ili BOŠ-a.

2 comments
0

Slične vesti

2 comments

Smederevac 08.10.2021 - 15:15

Vinarije su nam na vrlo visokom nivou za razliku od restorana(sem vile Jugovo S) koji ni blizu ne zadovoljavaju kako ambijentom ,estetikom ,cistocom i ostalim bitnim elementima za dolazak ozbiljneg broja gostiju ! TO Sd nema ozbiljne ljude za ovaj projekat.

Reply
Smederevac 10.10.2021 - 15:11

hahahaha Ugostiteljski turizam kod Djolete majmuna na veslackom …visoki turizam a kada se doda rest. kod Bivka bice tu hiljade turista na dan .Jel se Vi to salite sa nama!

Reply

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!