Home Info PROTEST U UTORAK U “Želvozu” ne znaju da li im duguju po 28 ili 29 zarada!

PROTEST U UTORAK U “Želvozu” ne znaju da li im duguju po 28 ili 29 zarada!

redakcija

Bivši i sadašnji uposlenici u „Želvozu“ za utorak su najavili protestno okupljanje na centralnom gradskom trgu u Smederevu.

Zajedno, jer i jedni i drugi imaju istu muku: zaostale neisplaćene zarade i nepovezan staž. Muči ih i to što se za njihovo preduzeće više ne zna čak ni da li se još vodi kao da je „u restrukturiranju“. Nema ga, kažu radnici, ni na jednom spisku, ni onih koje je država odlučila da za neko vreme poštedi stečaja, ni na onom drugom, onih koje je od 1. juna snašla ta huda sudbina.
 
Različite su računice za koliko su plata radnici ostali uskraćeni, neki su došli do cifre od 28-29, ali je zato sigurno da doprinosi nisu uplaćivani poslednje tri godine. To najbolje znaju radnici koji su ispunili uslove za penziju. Zbog toga je više njih sa 35 godina staža umesto u penziji sada na birou za zapošljavanje.
 
– Kada je 2011. poništen privatizacioni ugovor sa Rumunima, 86 odsto vlasništva preduzeća je preuzela država Srbija i ovo je problem koji ona mora da reši, ne Agencija za privatizaciju, ne neki novi imaginarni vlasnik. Procena je da su radnička potraživanja negde oko četiri miliona evra i to nijedan potencijalni kupac sigurno neće hteti da prihvati – kaže Dragan Golubović, nekadašnji šef proizvodnje, koji je u „Želvozu“ radio od 1979. godine.
 
Goluboviću su, po njegovoj računici, kada je otišao iz firme ostali dužni više od 4.000 evra.
 
„Želvoz“ bi uskoro trebalo da proslavi stogodišnjicu postojanja. Pitanje je da li će nekada jedan od najvećih remontera šinskih vozila na Balkanu to i dočekati. U “Želvozu” je od oko 1.200 ostalo oko 320 radnika, a i oni plate ne primaju.
 
– Poslednji „pravu“ platu smo primili 2012. godine. Prošle godine, kada je velika grupa radnika otišla iz firme uz otpremnine i mi i oni smo dobili minimalac. I od tada ništa. Dobijemo nekada po 6.000 dinara za koje se i ne zna šta su – tvrdi Draga Stanić, sindikalni aktivista, jedan od onih koji su ostali u „Želvozu“.
 
Kao potencijalni budući vlasnik fabrike za remont vagona već duže od godine pominje se italijanska firma “Ćimolai”, koja je pre nekoliko meseci zakupila najveću halu “Želvoza”.
 
Mada su novinari u nekoliko navrata, po Zakonu o dostupnosti informacija od javnog značaja, tražili uvid u ugovor o zakupu – to se nije desilo. Inače, ova kompanija, koja se bavi proizvodnjom gabaritnih čeličnih konstrukcija, i ranije je iskazivala nameru da kupi „Želvoz“.

M.Đorđević

Izvor: Blic

0 komentara
0

Slične vesti

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!