Home Info Ko će njih da kupi?

Ko će njih da kupi?

redakcija

Agencija za privatizaciju je objavila spisak od 502 preduzeća koja bi trebalo da budu privatizovana. Na toj listi je i Televizija Smederevo, jedina gradska televizija.

Tu vest kolektiv je dočekao u poprilično nezavidnoj situaciji. Televizija Smederevo ima 30 radnika, kojima se, od pre tri meseca isplaćuju minimalne zarade, ali čak i one kasne, pa radnici krajem avgusta očekuju majsku platu. Trenutno najvažniji posao u ovoj kući, ipak će biti priprema za najavljenu privatizaciju. Agencija je, nedavno objavivši spisak preduzeća za prodaju, uputila poziv svim potencijalnim kupcima da pisma o zainteresovanosti dostave do sredine septembra. S druge strane, mediji koje je osnavao grad, region ili država, imaju obavezu da u narednih mesec dana podnesu inicijativu za pokretanje privatizacije.

Taj poziv agnecije upućen je svim medijima, tako da će i Televizija Smederevo morati to da uradi u narednom periodu. Agencija će, zatim, najkasnije u roku od 90 dana, doneti odluku o preporučenom modelu privatizacije. Ključno je da će mediji biti privatizovani na poziv Agencije, ali u skladu sa medijskim zakonima. A tim zakonima, od 1. jula 2015. godine biće zabranjeno finasiranje medija iz javnih prihoda. Dakle, do tada će i Televizija Smederevo dobiti neki konačan status – kaže Vesna Ristić, predsednik Nadzornog odbora ove medijske kuće.

Do sada je bilo više pokušaja da lokalna televizija dobije novog vlasnika, ali bezuspešno. Podsećamo, aukcija iz 2010. kada je od početne cene od 90.000 dinara licitacijom premašeno dva miliona, poništena je, a privatizacija odložena. Prošle godine, na signal da postoji novi mogući vlasnik, proces je ponovo pokrenut, pa iznova stopiran.

Prošlo leto je bilo prelomno, od predstavnika osnivača poslata je poruka da će mesečna apanaža iz budžeta biti značajno smanjena i preporučeno je da se smanji broj zaposlenih. To je i učinjeno, otpremnine je dobilo 18 zaposlenih a gotovo u isto vreme pojavio se i zainteresovani kupac. Srđan Šiljević je u više navrata dolazio u Televiziju i trebalo je da Agenciji pošalje pismo o namerama, što on nikada nije učinio. Pred nas je postavio zahtevan ugovor, ali se jednostavno više nije pojavio – objašnjava Tatjana Đurić, bivša direktorka.

Hoće li ovoga puta biti zainteresovanih kupaca za ovaj medij, ključno je pitanje.

Treba se zapitati šta zapravo ta televizija uopšte ima da ponudi? Šta prodaje osnivač? Lošu i dotrajalu opremu, previše zaposlenih, pad rejtinga i poprilično narušen brend. Svojeveremeno se dešavalo da medije kupuju zbog atraktivnog prostora, a televizija u svom vlasništvu nema čak ni to. U zapuštenom stanju, kolektiv sada plaća danak tome što nije poslovao tržišno, već je televizija služila za političko potkusurivanje. Jedini izlaz je u tome da zaposleni promene način razmišljanja, pristup poslu, da rad komercijalizuju što je više moguće – poručuje Vesna Ristić.

Televizija Smederevo mesečno ostvaruje svega 350.000 dinara sopstvenog prihoda od marketnig službe. Snalažljivost na tržištu je važna nakon privatizacije, ali je presudna ukoliko se dogodi da nema zainteresovanih kupaca.

Ako se to dogodi,novi zakon predviđa da se kapital prenese zaposlenima koji će zatim, po sistemu akcionarskog društva, moći da organizuju dalji rad. Ukoliko pak, kolektiv ne prihvati besplatne akcije, glasilo prestaje da postoji i briše se iz APR.

Kakva sudbina čeka lokalnu televiziju, vreme će pokazati.Za sada, ona nije bog zna kakva prilika za „ udaju“. Uprkos sve manjoj gledanosti, većina Smederevaca ne priželjkuje njen kraj i nada se boljem i profesionalnijem izveštavanju kada lokalna politika ne bude imala uticaj na njen rad.

Izvor: Naše novine

0 komentara
0

Slične vesti

Ostavi komentar

error: Sadržaj je zaštićen !!