Home InfoDruštvoNadvožnjak će morati da bude zatvoren, nadležni se nadaju finansijskoj podršci države za izgradnju novog

Nadvožnjak će morati da bude zatvoren, nadležni se nadaju finansijskoj podršci države za izgradnju novog

by redakcija1

Nakon više meseci od kako u javnosti traje debata o sudbini nadvožnjaka ali i tome koliko je bezbedan i da li predstavlja opasnost, čemu je svakako doprinelo i nedovoljno oglašavanje nadležnih po ovom pitanju koji se, bar zvanično, osim jednog formalnog obaveštanja o tome zašto se zabranjuje prolazak pešacima, nisu ni oglašavali, na jučerašnjoj sednici Skupštine bilo je reči o ovom problemu. Naime, usvojena je odluka da se pristupi izradi Plana detaljne regulacije za nadvožnjak i to u što kraćem roku.

Urađen je pre 50 godina, a i tada nije odrađeno sve kako treba. I to se vuklo tako… Na osnovu mišljenja Građevinskog fakulteta moramo da pristupimo izgradnji novog nadvožnjaka. Pre 50 godina nije niko vodio računa o imovini, sada smo došli u problem jer, ako hoćemo da pravimo nov, moramo da rešimo imovinsko – pravni status. Upravo je i ovaj PDR u vezi sa eksproprijacijom zemljišta koja je potrebna radi projektovanja, odnosno dobijanja građevinske dozvole za izgradnju. Obuhvat je malo širi, odnosno, obuhvatili smo i pristupne puteve tog nadvožnjaka što će biti jedna celina. Dakle, ovaj plan služi za kupovinu zemljišta – kazao je Dragan Krstić, načelnik Odeljenja za urbanizam, građevinarstvo i investicije u Gradskoj upravi.

Odbornike opozicije su zanimali odgovori na nekoliko dodatnih pitanja. Pre svega u vezi sa rokovima jer ako je rok za izradu PDR-a godinu dana, dilema je bila da li sve to odlaže i početak radova. Aca Cvetanović iz “Budimo Smederevo” je takođe izrazio stav da postojeća rešenja nisu dobra, poput postavljanja semafora jer se time pravi kolona, a zatim sva vozila istovremeno krenu preko nadvožnjaka, što je u suprotnosti sa preporukama o rastojanju i minimalnom opterećenju.

Nebojšu Jovanovića je interesovalo da li je istina da se postojeći nadvožnjak može rekonstruisati uz opasku da zna da je stav struke da bi to bilo skuplje nego izgradnja novog, ali ga je zanimalo da li je, u svetlu potrebne dodatne kupovine zemljišta, rekonstrukcija i dalje skuplja od izgradnje novog nadvožnjaka, koliko će to da košta i kakav je plan za kupovinu onog dela zemljišta koje pripada Želvozu.

Dragan Krstić je odgovorio da neće čekati završetak PDR-a kako bi se počelo sa projektom i da će se, kako bi se dobilo na vremenu, sve raditi paralelno, ali i da rekonstrukcija ipak nije opcija:

Do izdavanja građavinske dozvole sve može da se uradi – pripremne radnje, lokacijski uslovi, priprema za građevinsku dozvolu, projektovanje, sve to može da se odradi bez rešenih imovina. Imovina je potrebna da se reši onog trenutka kada se podnese zahtev za izdavanje građevinske dozvole. Neće biti čekanja od godinu dana na PDR pa tek onda projektovanje i ostalo, paralelno će se raditi sve, ne možemo da gubimo vreme.

Rekonstrukcija nije moguća iz dva razloga. Prvi je što je Fakultet dao obrazloženje da je moguće, ali bi koštala više nego novi. I opet se ne bi dobio novi objekat. S druge strane, nadvožnjak nema građevinsku dozvolu. Može da se rekonstruiše objekat koji ima dozvolu, ne možete da rekonstruišete nešto što ne postoji u papirima. Dakle, eksproprijacija je zbog tih dozvola svakako neophodna kako za rekonstrukciju tako i za izgradnju, a kada je već tako, novi nadvožnjak je bolje rešenje. Želvozova imovina mene ne interesuje, postoji put koji prolazi ispod i to je saobraćajnica, a to se ne ekspropriše. Uradiće se svakako predlog preparcelacije gde će jasno da se vidi šta se ekspropriše i koje su to površine, pa sledi procena po tržišnoj vrednosti i ostalo – napominje Krstić.

Vladimir Nešić, zamenik gradonačelnika potom je detaljnije predstavio konkretan plan gradskih vlasti za ovaj problem poručujući da veoma ozbiljno shvataju situaciju, da se mora reagovati što pre i da će nadvožnjak najverovatnije uskoro biti zatvoren jer građanstvo ne poštuje preporuke o bezbednosti. Ali, tome su morali da prethode neki koraci…

Mi smo 29. marta prošle godine pokrenuli pitanje nadvožnjaka, možda svega mesec dana po dolasku nove garniture na vlast. Nije nadvožnjak ovakav od prošle godine ili od pre šest meseci. On je ovakav već duže, ali niko se nije bavio time. Mi smo preko Odeljenja za bezbednost saobraćaja podneli inicijativu i angažovali Građevinski fakultet da nam izradi studiju i da mišljenje. To je stiglo nakon nekih pet ili šest meseci i obavestili smo javnost.

Da li vi zaista mislite da smo mi toliko neodgovorni ljudi da dozvolimo mi, koji živimo ovde, naša deca prolaze tu kao i vaša, da mi dozvolimo da se nadvožnjak koristi, a da je toliko ugrožen da će svakog trenutka da padne? Naravno da ne.

Mi smo dobili preporuku da promenimo postojeću ogradu i da nadvožnjak može da se koristi još godinu dana za laki saobraćaj. I da se onda, ako ništa ne preduzmemo, ponovo traži statika mosta. Da je jedna jedina reč bila da je ugrožen, istog trenutka bismo ga zatvorili.

E, onda smo imali niz sastanaka da nađemo rešenje. Tamo lepo piše da je ekonomski isplativije napraviti novi nego rekonstruisati stari. Preduzeli smo korake, znamo svi da su godinama prolazili šleperi, iako je to zabranjeno. Razmišljali smo šta da radimo. Ako se zatvori, znate da je važan kao veza Industrijske zone i ostatka grada, znate koliko ljudi tamo radi, napravio bi se dole veliki kolaps.

Prvo što je urađeno, jer Grad nema dovoljno sredstava i to je velika investicija, pokrenuli smo inicijativu kod nadležnih ministarstva i ušli u pegovore da nam to plati Republika. Posle toga, zabranili smo saobraćaj za pešake, stavili znak za povećanje razmaka, molili… Međutim, narod ne poštuje ta pravila. Morala bi patrola tu da bude 24 sata. I mišljenja smo da to mora da se zatvori zbog bezbednosti jer građanstvo ne poštuje preporučena pravila.

Pristupili smo prvo uređenju oba pružna prelaza jer će celokupan saobraćaj tu da se preusmeri, postavljanju semafora koji možda i jeste sada najbrže rešenje, iako sam ja i moje kolege iz saobrćaja smatrali da veći efekat ima izgradnja kružnog toka. Ali vođeni dosadašnjim iskustvom i čekanjem na to i kad imamo sve papire, da ne bi gubili vreme, odlučili smo se na semafore. Nije idealno rešenje, ali smo hteli da nekako rasteretimo taj deo.

Nadvožnjak će biti u narednom periodu, u narednih 20 dana zatvoren. Skidaće se postojeća ograda, već se pristupilo skidanju oluka, mislim da ćemo tada napraviti i dogovor sa ministarstvima da nam se ta investicija dozvoli i da pređemo u realizaciju.

Smederevci sigurno zaslužuju jedan dobar nadvožnjak. Nismo neodgovorni, šta god vi mislili. Situacija koja se dešava mesecima unazad, nikome ne ide na ruku i morate da budete svesni da mnogo stvari stoji zbog toga – kazao je Nešić. Kako je dodao, gradsko rukovodstvo namerava da organizje javnu debatu kako bi se građani izjasnili o tri moguća idejna rešenja za izgled novog nadvožnjaka jer će biti pripremljena 3D prezentacija za varijante da to bude betonski, čelični ili čelično – betonski most.

Kontrole zabrana na nadvožnjaku su svakodnevne, kazne za pešake 5.000 dinara

Slične vesti

3 comments

Sladjan 26.06.2025 - 09:44

biće kao nova luka,što se nikada nije koristila,kao odmaralište Rtanj,što ste pokrali milione,i mnoge druge legendarne smederevske građevine……što postoje

Reply
Estetski_hirurg 26.06.2025 - 18:30

Ako se dobro razmisli, ali dobro, onda se lepo vidi da ovaj nadvoznjak uopste nije neophodan!
Ulica moze lepo da se spusta do 20m pred prugu a nad prugom moze veoma brzo da se napravi mini nadvoznjak koji bi spojio mesto s druge strane pruge. Ovaj sadasnji nadvoznjak prvenstveno ruzi grad a ruzio je i kad je bio nov. U estetskom smislu ovolikom nadvoznjaku tu nije mesto.

Reply
SkySheriff 27.06.2025 - 20:04

Me teba nam pruga tu uopste. A kamoli nadvoznjak iznad nje. Treba izmestiti prugu i zeleznicku stanicu pa onda nece trebati ni nadvoznjak, jer i jedno i drugo su ruglo u centru grada.

Reply

Leave a Comment

error: Sadržaj je zaštićen !!