U okviru programa „Dan domaćeg filma“ koji organizuju Filmski centar Srbije i DOK Srbija u 20 gradova, među kojima je i Smederevo, 14. novembra biće prikazivani pretežno dokumentarni filmovi u domaćoj produkciji koji nisu imali širu bioskopsku distribuciju, a koji svojim kvalitetima zavređuju da budu prikazani filmskoj publici.
U bioskopu Centra za kulturu Smederevo će, u okviru Dana domaćeg filma, 14. novembra biti prikazana dva filma. Prvi je kratki, desetominutni animirani film Miloša Tomića „Muzičke traume“, zasnovan na dokumentarnim audio pričama, i njegova projekcija počeće u 19 sati. Film „Muzičke traume“ rezultat je autorove opsednutosti iksustvom iz muzičke škole. To je ritmična kompilacija traumatičnih, ali i zabavnih ispovesti bivših učenika i pokušaj da se animacijom vizualizuje muzika. Iskustva su dokumentarna, ali slika dolazi direktno iz sveta muzičkih impresija.
Odmah nakon filma „Muzičke traume“ biće prikazan dokumentarni film „Električni orgazam za ljude budućnosti“ u režiji Marije Vukić. Prateći Električni orgazam na njihovoj prekookeanskoj turneji proleća 2018. godine, autorka slika portret jednog od najpopularnijih i najdugovečnijih rok bendova na prostorima bivše Jugoslavije, otkrivajući zanimljive i manje poznate detalje koji su činili njihovu 39 godina dugu karijeru, a sve direktno iz sećanja samih članova benda, bez cenzure i filtriranja.
Najavaljeno je prisustvo reditelja oba filma, sa kojima će publika moći da razgovara nakon projekcija.
Ulaz je slobodan.
Miloš Tomić diplomirao je filmsku režiju na Akademiji dramskih umetnosti u Beogradu u klasi profesora Miše Radivojevića. Magistrirao je animaciju na filmskoj akademiji FAMU u Pragu na odseku multimedijalne animacije u klasi Petra Skale, a u Pragu i doktorirao sa tezom o odbačenim predmetima kao materijalu za film ili fotografiju. Godine 2013. predstavljao je Srbiju na Venecijanskom bijenalu sa Vladimirom Perićem. Snimio je više od 40 kratkih igranih, dokumentarnih, eksperimentalnih i animiranih filmova sa kojima je učestvovao na brojnim festivalima. Dobitnik je brojnih nagrada. Profesor je na Fakultetu za medije i komunikacije u Beogradu na Odseku za digitalnu umetnost i nove medije.
Odabrana filmografija: Muzičke traume (2018), O robovima i robotima (2016), Zapisi iz Pulje (2015), Veče uz radio (2015), Muzikalni dnevnik 1-5 (2014), Jedan tihi dan (2014), Mali profesori muzike (2013),Rođački šamar (2012), I biciklisti su ljudi (2011), Mikrob i Stevan (2011), Šarena laža (2010), Pljunuti poljupcem (2007), Kese (2007), Glineni golub (2005)
Marija Vukić je diplomirala na Filološkom fakultetu Univerziteta u Beogradu na Katedri za bibliotekarstvo i informatiku, potom je magistrirala na Fakultetu političkih nauka na odseku Teorija kulture, a zatim i doktorirala na Fakultetu za kulturu i medije. Učestvovala je na producentskoj filmskoj radionici podržanoj od strane Kreativne Evrope. Završila je UNICULT 2020 radionicu, vezanu za međunarodni program celoživotnog obrazovanja u oblasti kulturnog menadžmenta i kulturne politike, akreditovanu od strane Filozofskog fakulteta Univerziteta u Rijeci.
Član je Evropske ženske audio vizuelne mreže, asocijacije sa sedištem u Strazburu, podržane od strane Kreativne Evrope koja među profesionalnim udruženjima zauzima veoma zapaženo mesto.
Bavi se teorijom i eksplikacijom raznovrsnih kulturnih i potkulturnih fenomena, organizacijom i promocijom kulturno-umetničkih projekata, festivala i tribina, lektorisanjem i redigovanjem knjiga. Producent je Beldocs Academy programa u okviru Međunarodnog festivala dokumentarnog filma Beldoks. Docent je na Visokoj školi za komunikacije. Reditelj i producent je svojih autorskih filmskih projekata.
Filmografija:
“We will rock you” (novi talas kao kulturološki fenomen) – kratkometražni dokumentarni film, autor, 2007.
"Beleg” – kratkometražni dokumentarni film, koautor i producent, 2015
"Električni orgazam za ljude budućnosti" – dugometražni dokumentarni film, autor i producent, 2019
Izvor: SDCafe