Stvoreni svet ne može postojati večno bez sjedinjenja s Bogom, podseća u svojoj božićnoj poslanici arhiepiskop požarevački i mitropolit braničevski Ignatije. Lik Božji u čoveku je, kako nam govore Sveti oci, sloboda, dodaje vladika.
Bog je slobodna ličnost i čovek kao ikona Božja je slobodna ličnost. Jedino je čovek od svih stvorenih materijalnih vrsta slobodan. Cilj zbog koga je Bog stvorio čoveka slobodnim jeste da bi čovek slobodno prihvatio sjedinjenje Boga Sina sa njim i u tom sjedinjenju postao neponovljiva ličnost.
Jer ličnost postoji samo u zajednici slobode, ljubavi sa drugom ličnošću, dok svoj identitet dobija od ličnosti s kojom je u zajednici ljubavi. U ovom slučaju, čovek bi u zajednici s Bogom postao sin Božji po blagodati. Jer na ovaj način postoji i Bog kao Sveta Trojica – podseća arhiepiskop i mitropolit Ignatije.
Savremeni čovek je postao individua i kao takav u drugom vidi neprijatelja koji mu tobože ograničava slobodu i remeti njegovu individualnost. Međutim, ovakav način života ne samo da ne čini čoveka neponovljivom ličnošću, već ga neminovno vodi u smrt, poručuje vladika.
Na dalje podseća da se sjedinjenje Boga i čoveka nije moglo odigrati bez Božije namere ali i čovekovog pristanka. Prvi čovek Adam je tu vezu odbacio, ali Bog nije odustao od svoje namere da se Njegova tvorevina, čovek, sa njim sjedini u ličnosti Njegovog Sina, a preko čoveka. A upravo to se ostvarilo rođenjem Sina Božijeg nakon što je Bogorodica slobodno prihvatila tu volju Božiju.
Dakle, Presveta Bogorodica je učinila suprotno onome što je učinio prvi čovek Adam. Svoju slobodu je projavila kao zajednicu, kao ljubav prema Bogu, i Sin Božji se rodio na svet kao čovek. Na ovaj način, kroz rođenje Sina Božjeg Isusa Hrista, stvorena priroda je sjedinjena s Bogom i spasena od smrti u ličnosti Sina Božjeg.
To je potvrdilo i Hristovo vaskrsenje iz mrtvih. Jer, Hristos je umro i time pokazao da je u svemu sličan nama ljudima, ali je i vaskrsao iz mrtvih, pokazavši na taj način da je On i Spasitelj sveta od smrti.
Međutim, šta biva sa onim ljudima koji takođe žele da prevaziđu smrt i da žive večno? Na koji način to mogu da ostvare? Ljudi koji žele da prevaziđu smrt i žive večno, potrebno je da ostvare zajednicu sa Hristom Sinom Božjim. Kako to mogu da učine, posebno posle vaznesenja Hristovog na nebo?
To je moguće da ostvari svaki čovek, ako želi, posredstvom Svetog Duha u Tajni krštenja i miropomazanja. Duh Sveti nas kroz krštenje sjedinjuje sa Hristom do poistovećenja s Njim i tako nas rađa kao sinove Božje za večni život. Prirodnim rađanjem mi se rađamo za smrt, dok se krštenjem rađamo od Duha Svetog za život.
Kada Carstvo konačno i u potpunosti dođe sa drugim dolaskom Hristovim, tada će biti vaskrsenje mrtvih i večni život, tj. „novo nebo i nova zemlja”. Dotle nam ostaje Hristos u Svetoj Liturgiji, tj. kao Sveta Liturgija, i u njoj se svaki čovek, postajući njen član, sjedinjuje sa Hristom i postaje jedinstvena i neponovljiva ličnost, sin Božji po blagodati.
Takođe i priroda koju unosi čovek u Liturgiju i prinosi je Bogu Ocu, i ona postaje Telo Hristovo, tj. postaje besmrtna i večna.
Zato Hristu neka je slava i hvala radi njegovog ovaploćenja kao čoveka, zajedno sa Bogom Ocem i Duhom Svetim u vekove vekova. Amin! Hristos se rodi!- poručuje episkop požarevački i mitroploit braničevski Ignatije.