359
Gradsko veće dalo je zeleno svetlo predlogu za izgradnju dela železničke pruge na lokaciji Krak trijangl. Ovaj kapitalni posao je zapravo prva faza izmeštanja industrijske luke iz centra grada, projekat na koji se čeka čitavu deceniju.
Stara luke, čija seoba dosad nije odmakla dalje od političke parole, uskoro bi umesto teretnjaka i barži, mogla da bude pristanište za belu flotu. Luka u centru grada, u kojoj se pretovara ruda i proizvodi smederevske čeličane, zatvorila je izlaz na reku i veliki je ekološki problem grada. Za izmeštanje luke u industrijsku zonu, gde već postoje lučki kapaciteti, potrebno je novim kolosekom spojiti reku i postojeću železničku trasu. Projekat je počeo da se realizuje još 2004. godine, ali pruge još nema.
Prema sporazumu između grada i Ministarstva za infrastrukturu, o zajedničkom finansiranju izgradnje koloseka u novoj luci, potpisanom 2005. godine, 75 odsto posla trebalo bi da plati država. Ministarstvo se predomislilo i procenilo da bi posao trebalo da finansira „Ju-Es stil Srbija“, koji je u to vreme najviše koristio prugu za transport sirovina i proizvoda. Amerikanci su to prihvatili, tražeći povlastice u korišćenju pruge, što je srpska železnica odbila, pa su oni od posla odustali.
Iz Nacionalnog investicionog plana 2010. grad je trebalo da dobije 200 miliona dinara za početak izgradnje železničkog koloseka. Ipak, novca nije bilo dovoljno. Prema proračunima Saobraćajnog instituta, za novi kolosek u dužini od 5,3 kilometra potrebno je oko osam miliona evra. Neke stvari ovih dana su se ponovo pokrenule. Grad se zasad ne izjašnjava kako će obezbediti novac za ovaj skup projekat i hoće li stići obećana pomoć države.
– Gradsko veće je na poslednjoj sednici prihvatilo informaciju za realizaciju izgradnje dela pruge, čiji je zvaničan naziv Rasputnica „Jezava“. Reč je o kapitalnom poslu odnosno prvoj fazi izmeštanja industrijske luke – saopšteno je iz kabineta gradonačelnice dr Jasne Avramović.
TRASA
GRADONAČELNICA se sastala i sa sugrađanima koji žive na trasi buduće pruge. Pred ove porodice grad je izašao sa dva predloga – davanje stanova u novogradnji, ili novčanu isplatu nekretnine, posle procene po tržišnoj vrednosti.
TURISTIČKI BRODOVI BEZ PRISTANIŠTA
DUNAVOM sada prođe oko 5.000 putničkih brodova godišnje, koji nemaju gde da pristanu, zbog čega su milionske štete nanete turizmu, kao jednoj od razvojnih šansi. Preseljenje luke omogućiće izgradnju novog pristaništa za turističke brodove.
J.Ilić
Izvor: Večernje novosti