Nikola Kolja Krstić
02.06.2013. broj pregleda: 5843

967298 4956536514613 1987881491 o

Železara Smederevo - rupa bez dna

Francuski nobelovac Albert Kami je jednom prilikom rekao da protiv neprijatnih istina postoji samo jedan lek – treba se s njima suočiti. Naravno, mnogo je bezbolnije lagati sebe i dozvoljavati drugima da nam pričaju bajke, jer suočavanje sa istinom i realnošću  nije prijatno. Ipak, ne živimo u bajci, nego u realnom vremenu, a ono je, nažalost, itekako mračno.

Počeću zato s prvom istinom, rizikujući da me najmanje 5200 Smederevaca proglasi bezosećajnim zlikovcem:  Železara Smederevo je rupa bez dna koja se što pre mora, ili privatizovati, ili ugasiti. Ne tvrdim ovo zato što sam izuzetno pametan, ili zato što sam zlurad, već zato što mi zdrav razum govori da je to jedino održivo rešenje. Nemojte se zavaravati da će neko kupiti železaru ovakvu kakva je. Priče u medijima o interesovanju Rusa, Belorusa i Ukrajinaca su klasično spinovanje vlasti, koje za cilj ima mazanje očiju narodu i kupovinu vremena. Kako trenutno stvari stoje, železara pravi mnogo veći gubitak kada radi nego kada je peć ugašena, i ponovno pokretanje proizvodnje nije ništa drugo do jeftina populistička mera koja će trenutno kupiti socijalni mir u državi i gradu. Ali, taj socijalni mir je itekako  skup, i ono što je ključno, on daje lažnu nadu građanima da će železara u Smederevu nastaviti da posluje s uspehom. Nema ništa od toga, dragi moji Smederevci. Da ima, ne bi Amerikanci ni napuštali železaru, nego bi iskoristili sve mogućnosti za zaradu i ne bi se zatvarale železare širom Evrope.

Ključno pitanje je: šta učiniti sa sudbinom  5200 radnika, jer je to sudbina 5200 porodica, i uz to, nekoliko hiljada ljudi koji sa železarom sarađuju kao kooperanti? Odgovor nije popularan niti idealan, ali je jedini mogući – otpustiti onoliko radnika koliko je potrebno i u životu ostaviti samo one pogone za koje postoji interesovanje da se privatizuju. Za otpuštene obezbediti kvalitetan socijalni program, u okviru koga treba obezbediti otpremnine. Otpuštene uključiti u program pomoći pri investiranju dobijenih sredstava, kako ne bi većinu novca ''bacili'' na kupovinu automobila, nameštaja i opremanje kupatila. Ogromne subvencije koje država daje trenutno za železaru preusmeriti (privremeno) u finansiranje poljoprivrede i turizma, od kojih Smederevo može itekako kvalitetno da živi i to je dugoročno isplativije i za državu, a posebno za grad.

Druga istina, s kojom se Smederevci koji su zaposleni u Železari Smederevo moraju suočiti, jeste da građani Srbije nisu dužni da plaćaju parazitiranje gubitaša na njihovim leđima. Ne samo smederevskog, nego bilo kog srpskog gubitaša. Loše se živi i u  mnogim drugim srpskim gradovima, pa ih država ne održava veštačkim disanjem. Nije problem u subvencijama države, problem je što i pored subvencija Železara Smederevo mesečno pravi ogromne, milionske gubitke. To nije normalno ni ekonomski, ni zdravorazumski. Političarima nije u interesu da posežu za ovim nepopularnim merama poput otpuštanja, jer to za njih znači gubitak glasova, ali teško ekonomiji u koju se meša politika.

Ono što me je najviše fasciniralo, to je saopštenje Asocijacije slobodnih i nezavisnih sindikata, koje kaže da radnici Železare Smederevo nisu motivisani da rade za 80% plate (pošto im je 20% smanjena od kad je proradila železara), i da radije biraju da idu na bolovanje nego da rade. Iz toga izlazi da im je mnogo bolje da železara ne radi, jer tada primaju 60% plate za nerad. Izvinite, ali, to je bezobrazluk. Toliko je građana u Smederevu koji su bez posla i koji bi bili srećni da rade i za 50% trenutne plate u železari. Ukoliko je neko destimulisan da radi, a pruženo mu je da radi za sasvim solidnu platu za srpske uslove, iako ta firma pravi ogromne gubitke, onda ga treba najuriti na ulicu bez ikakve otpremnine, jer na njegov posao čekaju i motivisani i mlađi, a možda i stručniji.

Eto, dragi moji Smederevci, ispričao sam vam priču koje ste verovatno i sami svesni, samo što je nekima teško da to sebi i priznaju. Nisam srećan što je situacija ovakva, ali, nije rešenje da se lažemo, nego se moramo pogledati u oči i prihvatiti da je ovakva železara u Smederevu neodrživa, i da je bolje za sve nas da se ona ugasi, jer je ogroman balast za celu Srbiju. Ukoliko uskoro čujete ovu priču od političara (a čućete je), nemojte im verovati, ali verujte meni, jer što bi Sokrat rekao, moj glavni svedok da govorim istinu jeste moje siromaštvo.

 



Plusic 73 Minusic 16


Ocena

Ocenjeno 47 puta. Oceni

Komentari

Missing
igor
05.04.2016.
Tekst je gomila lazi i neistine , radnici zelezare nisu demotivisani sami smo prvi put odradili remont visoke peci ispunjavaju se svi ocekivani zadaci kvalitet je dobar sto se tice bezbednosti naradu mi smo br 1 u Srbiji a i sire. Rak rana su poliyicari koji se mesaju. Zelezara zaposljava svojih 5200 radnika, ajde da ke ugasimo to podrazumeva i gasenje zeleznice ajde i to sto da ne ajde da rade carine ko ce da izvozi neko posle nas u uvoj zemlji sledeci najveci izvoznik je firma tarket koja izvozi parket ma ajde da nosta da ne radimo bice nam bolj. Gospodo nije problem zelezara i radnici u njoj nije problem ni u ceni gvozdja vec je problem sto smo postali glupa nacija sve pametno je otislo sa time se treba suociti i daj boze da dodju kinezi ma i albanci ako treba jer od nas nema nista. Dobri smo samo na prici .
Plusic 0 Minusic 0
Missing
johan
05.04.2016.
Kako gubitasi a drugi PO REDU izvoznici u POSLE FIJATA.MNOGI NEVOLE ZELEZARU TO JE NJIHOVO PRAVO.MNOGO IMA ANALITICARA VAJNIH KOJI SU ZA ZATVARANJE FIRME.OD SUTRA I JA PRELAZIM U ANALITICARE
Plusic 0 Minusic 1
Missing
Jovan
22.11.2014.
Za pocetak neka se Oni otkace od budzeta ,(o zagadjenju kasnije), pa neka pricaju sta god hoce!Dotle da ljube ruku svakom poreskom obvezniku koji posteno placa svoje poreze I to da rade za minimalac a ne ove gluposti od plata!Pitao me drug od preko 'Pa zar vi placate poreze za ove rupe od puteva I dotiranje parazitskih firmi!Mi bismo odmah prestali da placamo poreze pa neka gledaju sta ce!"
Plusic 3 Minusic 1
Missing
bakugan
06.11.2014.
sta ti debeli cazime znas o zelezari
Plusic 0 Minusic 1
Missing
ivan
20.02.2014.
Ovo je prilično osetljiva tema. Isto tako je neozbiljno komentarisati nešto za šta niste kompetentni, ili još gore donositi sud o nečenu što nije vaša profesija. Naime ovo stoleće se naziva i stoleće čelika, te iz toga proizilazi da će se "ekonomska stabilnost" svake zemlje meriti s prostom činjenicom koliko će biti sposobna da proizvede taj čelik i plasira ga na tržište. Železara Smederevo je jedina u Evropi koja može da lije slabove poprečnog preseka ~2000mm... Železare su fabrike koje između ostalog proizvode poluproizvod (Slabovi) koji metalskoj industriji služe kao poluproizvod. Mnoga preduzeća su finansijski zavisnici Železare (Srbija gas, Transportna preduzeća......) Tako da Zelezara smederevo zapravo upošljava višestruko veći broj ljudi od broja svojih stalno zapošljenih. Taj činjenični gubitak se zapravo anulira kroz sva ta preduzeća i čini osnovnu kariku u industriji naše države...
Plusic 2 Minusic 5
Missing
Pravi Smederevac
27.12.2013.
Delim Nikolino misljenje i mislim da je u pravu.Nova zelezara je uvek bila rak rana bivse Jugoslavije a sada i Srbije.Nikada nije poslovala profitabilno jer to je prosto bilo nemoguce. Svaka zelezara se gradi u blizini rudnika da bi troskovi transporta rude bili sto manji,jer troskovi transporta uticu na cenu finalnog proizvoda.Dok je cena celika na svedskom trzistu bila visoka,zelezara je i radila malo i pod amerikancima je bila najveci izvoznik u Srbiji.Kada je cena celika pala amerikanci su se pokupili i otisli jer se vise nije isplatilo da rade.Zasto bi neko kupovao skup celik i lim od nas,kada na primer kinezi, cesi ili poljaci, na trzistu nude te iste proizvode po jeftinijim cenama.Nova zelezara je bila politicka fabrika koja je gradjena kada je Smederevo imalo nekih 50.000 stanovnika.Ta zelezara nikada nije imala sanse profitabilno da radi i od samog pocetaka je bila gubitas..
Plusic 7 Minusic 3
Missing
Zoran
05.09.2013.
Slazem se sa tekstom. Takodje mislim da je bolje da se otvori 50 manjih firmi, pa neko od vas ko je sposoban moze da postane i veoma uspesan, a ne samo obican radnik. Sto se tice vasih negativnih komentara i negativne reakcije ljudi na ovako lose stanje zelezare i u gradu, mislim da je delimicno prouzrokovano vasim ponasanjem dok je ista bila u vlasnistvu USS. Ponasali ste se kao da radite za NASU. Ljude koje sam poznavao vise mi se nisu ni javljali na telefon, a po neki ni na ulici. Zbog cega? Samo zato sto su imali platu nesto vecu nego ranije. Cuvena je izreka, ako zelis da vidis necije pravo lice samo mu daj novac ili moc. Vi ste se pokazali, tako da je sada red da idete u misiju rupu. Osim toga, ja ne razumem svest ljudi koji 'rade' u zelezari. Od svih tih ljudi, koliko vas je pokusalo da radi nesto drugo? Niko se nije mrdnuo ili bar ogromna vecina. Kada bi je zatvorili, posle izvesnog vremena bi morali nesto da preduzmete i da pocnete da radite kako bi svojoj porodici obezbedili osnovne uslove. Zasto onda cekate taj trenutak? Zasto ne pocnete odmah nesto da radite? Kada bi bar deo vas tako razmisljao, Smederevo bi bio Las Vegas. I poslednja stvar, vezano za komentar jednog sto proliva znoj i prasina mu pada u oci, da si zavrsio medicinski fakultet, sada bi bio lekar i to ti se ne bi desavalo. Tako da, sam pao - sam se ubio.
Plusic 17 Minusic 10
Missing
anonimus
11.07.2013.
Koliko si para dobio od uvoznickog lobija celika da se pridruzis spisku i delu njihovih placenika, udruzenih da pljuju po zelezari , naravno za novac.
Plusic 14 Minusic 30
Missing
Smederevac - iskreno
07.07.2013.
Nazalost, covek je iskljucio emocije i rekao ono o cemu se po Smederevu sapuce. Zelezara je i pre USS poslovala sa gubitkom,velike su investicije date, radilo se dok se moglo...ili ce ovo sve neko preuzeti ili nam nazalost sledi sudbina Bora ako se ne orijentisemo na dovlacenje novih investitora, razvijanje mreze malih i srednjih preduzeca, klasterizaciju poljoprivrednika i obnovu nekog vida zadruga koje brane interese malih zemljoposednika. Grad na dva koridora koji ima jednog poluumrlog giganta i to na svega 50 km od glavnog grada, pa ljudi zapitajte se sta to radimo i na sta mi to gubimo vreme.
Plusic 20 Minusic 1
Missing
Bojan
25.06.2013.
Jadna nasa zemlja Srbija je i dogurala dovde upravo zato sto je predstavljaju takvi kao sto si ti.Ti druze nemas pojma o ekonomiji i najbolje je da se ne mesas u to.Samo me interesuje koliko zelezara u svetu radi pozitivno i normalno je da kada naidje krizni period ne treba odmah zatvarati nego nekako odrzati proizvodnju,jer ce opet doci vreme kada ce celik biti na ceni.Nisi se oglasavao kada je pre par godina zelezara u Smederevu bila najveci izvoznik u Srbiji i bila medju pet firmi po pozitivnom poslovanju.Tada je ceo grad ziveo na ustrb zelezare,a sada kada je u krizi,svi okrecu ledja.Bruka i sramota
Plusic 30 Minusic 16
Missing
Kosara
19.06.2013.
Samo ljudi koji nikada nisu usli u zelezaru, koji nikada nisu osetili proliven znoj i muku radnika moze da izgovori ovakve reci. Kada vam znoj ulazi u oci, prasina se lepi za oznojeno lice i telo, a vi morate da radis crnacki teske poslove. To ne mozete ni da zamislite, dok se i sami ne uverite. Ti ljudi u pogonima zasluzuju platu uvecanu za 20 %, a zaista je tesko raditi mnogo teske poslove za 20 % manje i svakoga dana raditi u neizvesnosti sta ce biti sa fabrikom. Lako je dici ruke, a tesko je boriti se za uspeh i dobre ideje.
Plusic 44 Minusic 19
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
09.06.2013.
Slika jeste iz poslaničke klupe, to je bila međunarodna konferencija, ja sam bio ispred Evropskog pokreta u Srbiji. Dakle, ako sam politikolog, to ne znači da ne trebam da se bavim i dnevno političkim temama.
Plusic 29 Minusic 52
Missing
bum
08.06.2013.
dragi Kolja ovim tekstom se ti nisi bavio politikom kao naukom i na teorijskom nivou,a još manje si iznosio argumentovano mišljenje već si direktno i praktično gurnuo prst u oko generacijama i generacijama radnika železare koja je njih i njihove potomke lebom ranila i krov nad glavom im davala.takođe,kao politikolog teoretičar si iznosio vrlo eksplicitne ocene iz oblasti ekonomije koja ti je oligledno strana.jer iznositi neku tvrdnu iz oblasti ekonomije na osnovu"zdravog razuma" A NEMATI ZNANJE IZ EKONOMIJE NIJE RAZUMAN ČUN.na osnovu fotografije bih rekao da si mlađi čovek a vi novi mladi kasapi mislite da se kolje pod repom,jer je to drugačije od onih starih metoda.ni ja nisam član ni jedne partije,ali već dovoljno dugo živim u ovom gradu da ZNAM šta za njega znači i šta je za njega značila ova fabrika.inače tu priču o velikim sistemima kao mastodontima komunizma je,pre mnogo godina,lansirao Mlađan Dinkić(GROBAR SRPSKE PRIVREDE)a sada priča o reindustrijalizaciji.i na kraju nemoj mnogo da se sekiraš pa taj isti dinkić je završio ekonomiju i njome se bavio i teworijski i praktično a kao što se vidi iz rezultata tog rada nema pojma ni o čemu.
Plusic 62 Minusic 14
Missing
Aristotel
08.06.2013.
Politika nauka?Zanimljivo misljenje i jos bolje zanimanje za jednog mladog coveka.Zakljucimo proceduru:zavrsiti faks,smestiti zadnjicu u neki Institut,tu primati platu 40 god i pred penziju izjaviti da uz ogroman trud saksija ipak ima rupu.Cudno razmisljanje za mladog coveka,sedi dole-nedovoljan jedan!!!ENDE
Plusic 63 Minusic 13
Missing
ANONIMUS
08.06.2013.
PA JESI LI OVO TI NA SLICI NA POČETKU TEKSTA U POSLANIČKOJ KLUPI?AKO NISI,IZVINJAVAM SE.AKO JESI,ONDA SI SIGURNO VEROVATNO SLUČAJNO ZAGLAVIO U SKUPŠTINI A NISI ČLAN NIJEDNE PARTIJE,KAKO SI SAM REKAO.A MOŽDA JA I NE VIDIM DOBRO,MOŽDA JE OVO SLIKANO NA PIJACI?
Plusic 62 Minusic 13
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
08.06.2013.
Nadam se da neću morati posle svakog teksta da naglašavam da nisam član nijedne partije i da nisam političar, nego politikolog, dakle, onaj koji se politikom bavi kao naukom, a ne praktično. Nemojte toliko k srcu da primate moje tekstove, jer ja samo iznosim argumentovano mišljenje. Ako se neko ne slaže sa mnom, neka argumentovano odgovori, bilo bi mi drago.
Plusic 26 Minusic 58
Missing
JA JA I OPET JA
07.06.2013.
VI POLITIČARI STE NAJVEĆE ZLOOOOO S R B I JE
Plusic 62 Minusic 11
Missing
dosta nam je svega
07.06.2013.
Zarade su niske, hleb se kupuje na kriske, poslodavci dele otkaze kad god im neko pisne, nema poslova u struci, javni sektori su puni, samo ako si u odredjenoj stranci mozes uci, radimo za minimalac krajcuje nas poslodavac, zbog neotkucane plate kaznjava nas komunalac, narod sisa palac predsednik se pravi stranac, kazu da jos traje kriza ceka se i drugi talas, do guse smo u blatu namecete nam paradu, drzite evropske cene, hocemo evropsku platu, drzava nam je u ratu, pristupamo nato paktu, treba spaliti Beograd i razrusiti vladu, nema lecenje bez mita kod doktorskih bandita, nebitan im je tudj zivot bitna im je samo kinta, potplaceni prosvetari, inspektori i lekari, poslanici ,ministri sudije i gradjevinari TOLIKO O SRBIJI I TRENUTNOM STANJU !!!!!!
Plusic 51 Minusic 5
Missing
anonimus
06.06.2013.
IZVINI,A KO SI TI?VIDIM DA SI U NEKOM PARLAMENTU,ALI NE ZNAM KOM.NEMOJ SAMO DA MI KAZES DA IMAS NAMERU DA SE BAVIS POLITIKOM KAO ŽIVOTNIM POZIVOM,JER ČOVEK KOJI NAMERAVA DA ŽIVI OD POLITIKE I DA SE 30 GODINA POVLAČI PO SKUPŠTINSKIM KLUPAMA JE KLASIČAN DRUŠTVENI PARAZIT PO MOM SKROMNOM MIŠLJENU.POGLEDAJ SAMO MATOROG MIĆUNA ILI KRKOBABIĆA KAKO JADNO IZGLEDAJU,AKO JE TO TVOJ ŽIVOTNI IDEAL ONDA BRZO NA PREGLED KOD PSIHIJATRA!!!
Plusic 63 Minusic 9
Missing
Radnik
06.06.2013.
Vi niste svesni sta pisete, niko nije glup da ne zna kakva je situacija u zelezari, s obzirom da od te zelezare zavise 20000 ljudi vi imate smelosti da uradite ovako nesto, stvarno jadno i ponizavajuce za ovaj napacen narod koji postenim radom i jadnom platom pokusava da prezivi, da prehrani porodicu, da skoluje decu, i vi to nekom uskracujete...Zasto ste obecali radna mesta davali nadu ljudima, pisano je preko 6000 molbi koje verovatno zamenjuju tolet papir...Vi sebi dajete za pravo da ostavite 20000 ljudi bez hleba, pa nemaju svi imanje ne mogu svi da zive od poljoprivrede, kad si tako pametan i obrazovan pomogni tom narodu, nadji resenje uvek ga ima, budi koristan narodu, ako nije tako ajde da se penzionisu 5200 radnika i da svi lepo zive od budzeta eto ti resenja sprovedi ga ...
Plusic 46 Minusic 14
Missing
bum
05.06.2013.
u ovo vreme ,koje nazivaju i vremenom demokratije,svako ima pravo da kaže šta misli o nekom pitanju i da ,ako ne vređa ili preti,ne snosi nikakve posledice zbog iznetog mišljenja.naravno,to istovremeno ne znači da svako izneto mišljenje ima težinu i da zaslužuje pažnju.stara izreka kaže:bolje ćuti jer će ljudi pomisliti da si i pametan,ali ako progovoriš sigurno će znati da si glup.ovaj momak nije glup ali mora da nauči da o nečemu,ako o tome ne znaš mnogo ili ništa,prvo treba da naučiš pa onda da ,eventualno,pričaš.mlad je pa nije imao priliku da sazna,naprimer, da je skoro polovinu stambenog fonda Smedereva izgradio taj gubitaš,da je nekoliko hiljada stipendija srednjoškolcima i studentima iz Smedereva dao taj gubitaš,da je nekoliko desetina hiljada smederevskih radnika i đaka imalo besplatan prevoz na teritoriji čitave opštine,da je nekoliko desetina hiljada đaka dobijalo besplarno školski pribor i tako dalje.ovo se sve naravno dešavalo u ona "mračna" vremena pre dolaska demokratije i US STEELE_a.sve te stanove su radnici dobijali džabe a zahvaljujuci i stipendijama iz Železare stotine stručnjaka je ovaj grad dobio.svaka medalja ima dva lica,samo je pitanje šta ko hoće ili mora da vidi.
Plusic 35 Minusic 10
Missing
boki
04.06.2013.
Nažalost, svaka reč u tekstu je istina.
Plusic 82 Minusic 23
Missing
Nikola
04.06.2013.
Mogao si biti bar toliko poseban da se pozabavis osnovnim cinjenicama..tipa da procitas dostupan fin.izvestaj,da se raspitas malo o redovnom poslovanju,pa da onda donoses svoj zakljucak I imas sopstveno misljenje. Da ne bi trovao vise reci cu ti da od formiranje nove vlasti Zelezara nije kostala drzavu ni jedan jedini dinar. Zato,moj dobronamerni savet je,pocni da se bavis onim u cemu mozes pokazati svoj kvalitet a ne amaterizam.
Plusic 30 Minusic 42
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
04.06.2013.
Drago mi je da je tekst izazvao ovoliko reakcija, jer je mišljenje, bilo ono i različito od mog, uvek dobrodošlo. Gospodo koja me nazivate plaćenikom, demagogom i mediokritetom, želim nešto da vam kažem: Demagog je onaj ko tvrdi da je ovakva železara dobra za Smederevo i državu. Razumem da to pričaju političari, jer oni imaju glasove od toga, ali ne razumem da se takvom demagogijom bavi običan narod, koji od toga ima samo štete. Što se tiče toga da li me neko plaća da pišem ovakve tekstove...iskreno bih jako voleo da me neko plaća, jer bih bio neizmerno srećan da neko plaća moju iskrenost. Sve u svemu, jasno je da nisam srećan zbog ovakve situacije u železari, međutim, to što nisam srećan ne znači da ne trebam da budem objektivan.
Plusic 60 Minusic 38
Missing
insajder
04.06.2013.
Evo ko od zelezare pravi rupu bez dna generalni direktor sa platom od 10000 evra vise od 10 JM kompanije sa platom od 6000 evra,15 direktora pogona sa platom od 3000 evra i 3 predsednika sindikata sa platom od 1300 evra to su im mesecna primanja da ne dodje do zabune pa vi vidite gde su tu radnici sa prosecnom platom od 300 evra.Sve se da lako proveriti za neverne Tome koji misle da je ovo nemoguce za takve ovce i jeste plan Beee.Sada slobodno sluge laznih sindikalaca i uvlakaci priucenih prevodioca menadzera pocnite da pljujete na ovaj komentar pronadjite se u ovom komentaru i sto vise pljujete dokazujete da je sve ovo istina.
Plusic 144 Minusic 3
Missing
Aleksandar Rstic
04.06.2013.
Kako bih voleo da vidim ovog sto je sve ovo izjavio, da zavisi od ZS da ne zna da li ce sutra imati para da kupi deci da jedu i da popiju nesto, prica mi tu kako nisu gradjani Srbije (drugih gradova)dužni da plaćaju parazitiranje gubitaša na njihovim leđima, a koliko ja vidim Srbija je samo Beograd, ajde sve ulazite u Beograd, zavucite vasa dupeta tamo i zivite kao paraziti. Odnost plata u Bg i drugih gradova je prevelika, pa dobro, sta ste vi ?? Voleo bih da sve ovim politicarima oduzmem i da ih stvaim na 200e mesecno i da rade u zelezari, i pritom da im sedim iznad glave i da im pricam kako je najbolje ugasiti zelezaru nego da stvara ovoliko gubitaka, jel sto bih to islo preko mojih ledja, zar ne ? Mrs lopuze jedne, da Bogda vam se sve vratilo sto radite ovom napacenom narodu Srbije. I da za kraj, samo vi pravite po Bg one mostove vredne 2,2 milijarde evra i pricajte kako drzava nema para...Samo se pitam cije su to sve pare, da niste vi mozda zaradili ? Pa niste, sve je to od gradjana Srbije, sve je to islo preko nasih ledja, a pogodite gde je taj most, pa da u Beogradu. Nigde nisam cuo da se pitaju gradjani drugih gradova sto ide preko njihovih ledja onaj most U Beogradu. Toliko od mene....
Plusic 37 Minusic 110
Missing
aleks
03.06.2013.
Ovo je nvidjena budalastina od teksta!
Plusic 35 Minusic 86
Missing
radnik zelezare
03.06.2013.
koje ovaj pa ovako pise ovakve glupostiii i ko mu je dozvolio da ovako nesto pise ,pa vec vise od 30 god pricaju da je gubitas a ona radi i mnoge porodice radnika zavise od te nase zelezare i za neke koje neznaju zelezara prima plate iz svog budzeta i nema nikakve veze sa drzavom i svuda u svetu svaka drzava koja ima zelezaru u svom vlasnistvu dotira.
Plusic 41 Minusic 111
Missing
dimitrije
03.06.2013.
Da li ste svesni da jedan Mital, koji drži polovinu svetskog biznisa sa metalurgijom, želi da otpusti 100.000 ljudi u EU, jer je cena čelika na svetskom nivou pala za 30%. EU će donirati sredstva samo da bi ti ljudi ostali na poslu. Šta onda očekivati da ćemo mi uraditi sa Železarom? Daj da se ta sredstva koja se planiraju za Železaru, daju kao sredstva u razvijanje preduzetništva, osnivanje poslovnih inkubatora, poljoprivrednih zadruga, daj da svi zajedno krenemo ka rešenju. Samo nas mala i srednja preduzeća i naša kreativnost mogu spasiti iz ove krize, ništa drugo. Svi znamo da se više neće po svetu praviti velika postrojenja, kao što je naša Železara, tako da će se ona prodati jednog dana, ali ne sad. Sačekajmo da tržište odredi kad je vreme za to. Ajde jednom da rešimo problem glavom, a ne vikom i drekom. Molim vas.
Plusic 89 Minusic 11
Missing
Zeka
03.06.2013.
Moram da se ne složim sa ovim tekstom. Krenuću prvo od mnogo puta ponovljene fraze da Smederevo može da živi od poljoprivrede i turizma: ne, ne može, nikada nije moglo niti će ikada moći. Smederevo nije turistički grad, Smederevo nema šta da ponudi u turističkom smislu, Smederevo je samo usputna stanica na školskim ekskurzijama i dvosatno zaustavljanje na penzionerskim rutama. Što se poljoprivrede tiče, manje od 40000 hektara obradivih površina u Smederevu je nedovoljno i za postojećih 9000 domaćinstava koja se bave poljoprivrednom proizvodnjom. U stvari, poljoprivreda odavno nije radno intezivna grana, i za obradu svih poljoprivrednih površina u Smederevu je više nego dovoljno i hiljadu ljudi sa modernom mehanizacijom i savremenom proizvodnjom. A zbog iscepkanih parcela (više od 50% svih domaćinstava ima manje od 2 hektara) nije moguće ni organizovati ozbiljnu prerađivačku industriju koja će koristiti poljoprivredne inpute. Na kraju, ali ne i najmanje važno, pričati o profitabilnosti železare a ne uzeti u obzir celokupan uticaj koji železara ima na sve ostale privredne subjekte kada radi, je odlika ekonomski nepismene osobe. Nije samo gubitak, koji železara pri trenutnim svetskim cenama čelika pravi, jedini pokazatelj uspešnosti jedne kompanije u državnom vlasništu! Sa jedne strane imamo gubitke u kompaniji, a sa druge imamo prihode koje vlasnik te kompanije ostvaruje na ime carina (40 miliona evra u 2008.), prihode koje ŽS ostvaruje od prevoza (preko 30 miliona), prihodi grada od taksi, lokalnih poreza, itd, itd.. koji pune gradski budžet; petnaestak miliona evra uplaćenih u pio i zdravstveni fond, itd, itd... Potrebna je jedna sveobuhvatna analiza pozitivnih efekada rada jedne kompanije, i stavljanje u odnos sa finansijskim rezultatima same kompanije kako bi se izvukao valjan zaključak. Paušalo ocenjivanje nikada ništa dobrog nije donelo.
Plusic 39 Minusic 18
Missing
Pera
03.06.2013.
Koje budalastine ovaj covek naprica,i samo da mi je znati od koga si dobio naredjenje da izlupetas sve ovo??D a nije mozda gos.Veselinovic??
Plusic 28 Minusic 30
Missing
Зашто ово уопште пишем?!
03.06.2013.
Вама као да неко плаћа да пишете лоше ствари против Железаре. Док се цела држава од те исте железаре финансирала, свима је било добро, а сада, када Смедерево може да пропадне, јављају се овакви душебрижници, углавном дилетанти који немају појма, са разним причама којима шире песимизам. Верујем да ће господин који је написао ово први отићи на село, обрађивати земљу и узгајати стоку, кад се железара, вечити губиташ, затвори.
Plusic 35 Minusic 29
Missing
ISTINA
03.06.2013.
Nazalost, slazem se u potpunosti, i bilo je vreme kada ce neko reci javno ono sto svi mi mislimo, ali nas je bilo strah da ne budemo popljuvani od strane neistomisljenjika...Trebamo svi sagledati stvari malo objektivno. Pred ovakvim bankrotom drzave, ovo je preveliki luksuz koji je dugo trajao...
Plusic 36 Minusic 35
Dodaj komentar

967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
24.05.2017.
Ponekad budemo slabi pa uhvatimo sebe kako se naslađujemo tuđom mukom, posebno ako je taj koji muku trpi bio loš i nečastan. Zaslužio je, kažu. Došao đavo po svoje, kažu. Takve ne treba ...
5812 pregleda | 6 komentara
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
06.09.2015.
Pri samoj pomisli na temu o kojoj ću pisati, u meni se javlja ogromna količina neartukilisane mešavine besa, tuge i osećaja gađenja. Bljak. Na ivici sam da mi se javi nagon za povraćanjem, isti...
6088 pregleda | 12 komentara
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
27.02.2015.
Ovo što sada pišem nije odbrana čoveka i profesora. Slagao sam. Niti znam kakav je čovek, a još manje kakav je profesor. Nije ni jadikovka, jer ga ne žalim. Nije ni proglas, ni pa...
5205 pregleda | 11 komentara
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
24.02.2014.
Svim parazitima, partijskim poltronima, uvlakačima, ljigavcima, mešetarima, i ostalima koji podržavaju ovakav nakaradni sistem u Srbiji i kojima je članstvo u partiji jedina referenca, poručuje...
3100 pregleda | 10 komentara
967298 4956536514613 1987881491 o
Nikola Kolja Krstić
26.12.2013.
Nisam ekonomista i u ekonomiju se razumem površno – svega par predmeta na fakultetu mi je dalo osnov tek toliko da u kafani mogu da vodim naizgled ozbiljne ekonomke rasprave. Nisam ni voj...
2514 pregleda | 8 komentara
Fotografija nedelje - sponzor Gajba caffee
9c87d63d1557b20e80a0ecf71f644b27
Poslao: Mr Z Pošalji fotografiju
Anketa
Da li biste napustili Smederevo ukoliko se ukaža takva prilika?
Ne, nikako.
Da, napustio/la bih Smederevo ali ne i Srbiju.
Da, napustio/la bih Srbiju.
Sve ankete
Ukupno odgovora: 34
Dešavanja
Video dana
Oglasi
Soho 125x300